Czarny marzec centrów handlowych. Najgorszy wynik w historii

W ujęciu rocznym liczba klientów w marcu spadła o ponad 42 proc. To historycznie najgorszy wynik, a kwiecień będzie jeszcze gorszy.

Aktualizacja: 14.04.2020 11:51 Publikacja: 14.04.2020 11:45

Czarny marzec centrów handlowych. Najgorszy wynik w historii

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Frekwencja w centrach handlowych spada od miesięcy, co jest efektem choćby wzrostu popularności kupowania w internecie. Nie inaczej było w lutym, kiedy wynik był gorszy o 5,4 proc., choć już styczeń dał chwilę oddechu i liczba klientów wzrosła o 3,3 proc. Jednak od dwóch lat w ujęciu rocznym spada nawet ruch w grudniu, czyli kluczowym dla zakupów miesiącu w roku.

Z badania ShopperTrak Index Poland wynika, że najgorsze dopiero przed nami - ruch w marcu spadł w ujęciu rocznym o 42,3 proc., centra od połowy miesiąca mają zamknięte większość sklepów, a działać mogą tylko punkty spożywcze, apteki, drogerie czy sklepy typu dom i ogród. 

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Polacy oszczędzają i ostrożnie wydają. Dla listopadowych wyprzedaży zrobią wyjątek
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie