Portugalska grupa Jeronimo Martins podała w komunikacie, że w pierwszym półroczu Biedronka zwiększyła sprzedaż w złotówkach 10,9 proc. - w samym drugim kwartale 8,7 proc. Wzrost w ujęciu like-for-like, czyli bez nowo otwartych sklepów wyniósł 7,8 proc., zaś w trudnym drugim kwartale 4,8 proc. Ogółem sprzedaż w półroczu przekroczyła już 6,5 mld euro i w euro wzrosła 7,8 proc.
- Biedronka odpowiedziała na wyzwalania związane z pandemią. Wszystko to w połączeniu z dobrze skierowanymi kampaniami reklamowymi zabezpieczyło firmie zyski i poniosło jej udziały rynkowe - wyjaśnia w komunikacie Pedro Soares dos Santos, prezes Jeronimo Martins. Skonsolidowane przychody całej grupy wzrosły 4,6 proc. do 9,3 mld euro. Portugalskie sieci grupy zanotowały spadek obrotów, rośnie biznes grupy w Kolumbii. W półroczu sieć Biedronki urosła netto o 29 sklepów - w sumie otwarć było 34. 71 sklepów zostało przebudowanych.