Aktualizacja: 13.04.2015 22:00 Publikacja: 13.04.2015 22:00
Chiński Haier w piątek 10 kwietia złożył ofertę na zakup fabryki FagorMastercook we Wrocławiu.
Foto: Fotorzepa/Grzegorz Hawalej
Jak dowiedziała się „Rzeczpospolita", Haier ofertę przejęcia fabryk złożył późnym popołudniem w piątek 10 kwietnia. Na razie nieznane są szczegóły – według naszych informacji firma miała zaoferować większą kwotę niż BSH, które od wielu miesięcy chce kupić mienie spółki za 90 mln zł. Jednak umowy z tym inwestorem nie chce podpisać syndyk.
Z naszych informacji wynika również, iż Haier deklaruje zatrudnienie od razu większej grupy obecnych pracowników zakładu. W swojej ofercie BSH zadeklarowało bowiem pracę dla 500 osób, jednak dopiero po zmodernizowaniu zakładu. Niemcy chcą też zainwestować ok. 180 mln zł.
Grupa Pelion chce sprzedać popularną sieć drogerii Natura niemieckiemu funduszowi Mutares. Na rynku liderem jest Rossmann, również z tego kraju, a rozpycha się coraz mocniej sieć dm.
Eksperci od handlu wskazują, że coraz popularniejszy wśród konsumentów w Polsce staje się trend kupowania z odroczonymi płatnościami.
Właściciel IKEA, szwedzka firma Ingka Group, sprzedał swoje ostatnie aktywo w Rosji - centrum dystrybucyjne pod Moskwą. Koncern określał centrum „kluczem do rozwoju IKEA w Rosji”. Magazyn o powierzchni prawie 180 tys. mkw obsługiwał wszystkie lokalne centra koncernu.
Niespodziewanie następstwem wyniku wyborów prezydenckich w USA może być mocniejsza ekspansja chińskich e-sprzedawców na polskim rynku. Branża kurierska boi się konsekwencji.
Wciąż 52 proc. Polaków chce z okazji Black Friday robić zakupy, ale jest ich sporo mniej niż przed rokiem. Firmom będzie trudniej organizować promocje także z powodu unijnego prawa.
Mobilna Sieć T-Mobile w Polsce w 2024 roku została uznana za najlepszą pod względem prędkości i niezawodności przez międzynarodową firmę Ookla.
Słynna sieć sklepów kosmetycznych ma coraz większe kłopoty. The Body Shop ogłosił właśnie upadłość w kolejnym kraju – tym razem w Holandii. Wcześniej w tym roku firma wycofała się między innymi z USA.
W 2023 roku w Polsce powstało prawie 400 tysięcy nowych firm, a rynek przedsiębiorstw liczy już blisko 2,5 miliona aktywnych biznesów. Jak właściciele firm ubezpieczają swój biznes w obliczu coraz większych wyzwań gospodarczych i klimatycznych
Grupa Pelion chce sprzedać popularną sieć drogerii Natura niemieckiemu funduszowi Mutares. Na rynku liderem jest Rossmann, również z tego kraju, a rozpycha się coraz mocniej sieć dm.
Wciąż 52 proc. Polaków chce z okazji Black Friday robić zakupy, ale jest ich sporo mniej niż przed rokiem. Firmom będzie trudniej organizować promocje także z powodu unijnego prawa.
Słynna sieć sklepów kosmetycznych ma coraz większe kłopoty. The Body Shop ogłosił właśnie upadłość w kolejnym kraju – tym razem w Holandii. Wcześniej w tym roku firma wycofała się między innymi z USA.
8 listopada Sejm zajmie się projektem Lewicy wprowadzającym 24 grudnia dzień wolny od pracy. Sprzeciwy, m.in. właścicieli sklepów, budzi głównie nagły tryb przygotowania projektu.
Po trzech kwartałach kradzieży w handlu ubyło aż o ponad 30 proc. w ujęciu rocznym. Eksperci wskazują, że to efekt wynikający ze znacznego złagodzenia prawa.
Coraz więcej rodzimych internautów szuka ofert w swojej okolicy. Jak pokazują badania, kupujemy lub rezerwujemy produkty i usługi w sieci od pobliskich sprzedawców, a odbieramy je osobiście, z pominięciem kuriera. Oszczędzając czas i pieniądze.
Od początku roku zlikwidowano 1,4 tys. placówek, a kolejne 7,6 tys. działalności zostało zawieszonych, co jest z reguły wstępem do trwałego zamknięcia. Polski rynek handlowy nadal się kurczy, choć duże sieci rosną.
Michelin zamyka dwie fabryki we Francji z powodu konkurencji azjatyckich producentów opon i spadku sprzedaży w Europie. Sieć Auchan zwolni prawie 2,4 tys. pracowników, bo przegrywa z konkurencją.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas