Koronawirus: Ciężki sezon dla sprzedawcy zniczy

Pandemia uderza nawet w tak mocne tradycje jak zakup zniczy na Wszystkich Świętych. Gra idzie o rynek warty 1 mld zł.

Aktualizacja: 30.10.2020 14:38 Publikacja: 30.10.2020 13:28

Koronawirus: Ciężki sezon dla sprzedawcy zniczy

Foto: Adobe Stock

Z danych Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Producentów Zniczy i Świec polski rynek zniczy warty jest ok. 1 mld zł. Co roku kupujemy co najmniej 300 mln sztuk – najwięcej w okolicach właśnie Wszystkich Świętych.

Tegoroczne wyniki branży może jednak pokrzyżować trwająca pandemia koronawirusa. Pogarszająca się sytuacja sanitarno-epidemiologiczna oraz chęć uniknięcia tłoku i ryzyka zarażenia na cmentarzach sprawiły, że 1 listopada grobów bliskich nie odwiedzi aż 41 proc. Polaków, co widocznie przekłada się na plany zakupowe.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd