Polacy kupują Gucci i Louis Vuitton także z drugiej ręki

Marki luksusowe mają coraz bardziej znaczącą pozycję na rynku towarów używanych. Polacy w ten sposób najchętniej kupują produkty z logo Gucci, Louis Vuitton oraz Max Mara.

Publikacja: 11.02.2025 15:54

Polacy kupują Gucci i Louis Vuitton także z drugiej ręki

Foto: Adobe Stock

Zdanych serwisu Vinted wynika, że w 2024 r. była to czołówka najchętniej wybieranych marek w Polsce. Jeśli chodzi o wszystkie rynki, na jakich działa serwis, zestaw najpopularniejszych marek jest podobny - to również Gucci i Louis Vuitton, a czołówkę uzupełnia Prada.

Louis Vuitton z drugiej ręki

Według najnowszego raportu Vinted torebki Louis Vuitton, jednej z najpopularniejszych marek luksusowych w Polsce, były najczęściej wystawianymi przedmiotami luksusowymi przez dwa lata z rzędu. W przypadku towarów luksusowych na świecie najczęściej wyszukiwane były szpilki Christian Louboutin, a w Polsce zegarek Gucci. Vinted podaje, że Polska i Wielka Brytania to kraje, w których odnotowano najwięcej nowych ofert ceny na przedmioty luksusowe.

Jak zauważa firma około 3,8 miliona użytkowników Vinted kupuje wyłącznie czarne rzeczy. Zaś Tommy Hilfiger, Ralph Lauren i adidas to marki z największą liczbą wielbicieli.

Luksus rośnie w second handzie

Ubiegłoroczne badania serwisu wskazały, że 64 proc. polskich respondentów kupuje luksusowe rzeczy z drugiego obiegu w sieci. Jakość jest kluczowym czynnikiem wpływającym na decyzje zakupowe luksusowych rzeczy z drugiej ręki, zaraz po cenie i stylu, a osoby o zasobniejszym portfelu stawiają na pierwszym miejscu styl i widoczne logo.

Polacy luksus identyfikują bardziej ze znaną marką niż wysoką ceną, a wraz ze wzrostem dochodów coraz częściej zaczynają poszukiwać konkretnych rzeczy o wartości ponad 500 euro. Dla 54 proc. motywacją są kwestie finansowe, lecz nie tylko. Niemal 16 proc. taki zakup postrzega jako dobrą inwestycję. Najczęściej poszukujemy ubrań z wyższej półki, choć mężczyźni sięgają również po zegarki, a kobiety po biżuterię i torebki. Za najdroższe rzeczy z drugiego obiegu, zakupione na przestrzeni ostatniego roku, respondenci z Polski płacili od 500 - 1 tys. euro.

Wyniki badań przeprowadzonych przez agencję badawczą Stem Mark wskazują, że ponad 71 proc. Polaków sięgając po rzeczy luksusowe kieruje się aktualnymi trendami modowymi, a ponad 16 proc. czerpie inspirację od influencerów. Respondenci wskazują przede wszystkim na wyższą jakość. Sięgając po rzeczy luksusowe z drugiej ręki chcemy przede wszystkim zaoszczędzić, co wymienia 54 proc., z kolei 37 proc. chce upolować dobrą okazję. Co czwarty sięga po rzeczy używane, jako lepszy wybór dla klimatu.

Zdanych serwisu Vinted wynika, że w 2024 r. była to czołówka najchętniej wybieranych marek w Polsce. Jeśli chodzi o wszystkie rynki, na jakich działa serwis, zestaw najpopularniejszych marek jest podobny - to również Gucci i Louis Vuitton, a czołówkę uzupełnia Prada.

Louis Vuitton z drugiej ręki

Pozostało jeszcze 86% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
CCC odwołało debiut Modivo na GPW. Akcje zyskują po wstępnych wynikach kwartału
Handel
Masło nadal liderem drożyzny w Polsce
Handel
Coraz większe kłopoty z jajami w USA. Sklepy ograniczają klientom zakupy
Handel
Kanadyjskie minerały krytyczne nęcą Donalda Trumpa
Handel
Importerzy w USA gromadzą zapasy włoskiego prosecco. Obawiają się możliwych ceł Trumpa