Zdanych serwisu Vinted wynika, że w 2024 r. była to czołówka najchętniej wybieranych marek w Polsce. Jeśli chodzi o wszystkie rynki, na jakich działa serwis, zestaw najpopularniejszych marek jest podobny - to również Gucci i Louis Vuitton, a czołówkę uzupełnia Prada.
Louis Vuitton z drugiej ręki
Według najnowszego raportu Vinted torebki Louis Vuitton, jednej z najpopularniejszych marek luksusowych w Polsce, były najczęściej wystawianymi przedmiotami luksusowymi przez dwa lata z rzędu. W przypadku towarów luksusowych na świecie najczęściej wyszukiwane były szpilki Christian Louboutin, a w Polsce zegarek Gucci. Vinted podaje, że Polska i Wielka Brytania to kraje, w których odnotowano najwięcej nowych ofert ceny na przedmioty luksusowe.
Jak zauważa firma około 3,8 miliona użytkowników Vinted kupuje wyłącznie czarne rzeczy. Zaś Tommy Hilfiger, Ralph Lauren i adidas to marki z największą liczbą wielbicieli.
Luksus rośnie w second handzie
Ubiegłoroczne badania serwisu wskazały, że 64 proc. polskich respondentów kupuje luksusowe rzeczy z drugiego obiegu w sieci. Jakość jest kluczowym czynnikiem wpływającym na decyzje zakupowe luksusowych rzeczy z drugiej ręki, zaraz po cenie i stylu, a osoby o zasobniejszym portfelu stawiają na pierwszym miejscu styl i widoczne logo.
Polacy luksus identyfikują bardziej ze znaną marką niż wysoką ceną, a wraz ze wzrostem dochodów coraz częściej zaczynają poszukiwać konkretnych rzeczy o wartości ponad 500 euro. Dla 54 proc. motywacją są kwestie finansowe, lecz nie tylko. Niemal 16 proc. taki zakup postrzega jako dobrą inwestycję. Najczęściej poszukujemy ubrań z wyższej półki, choć mężczyźni sięgają również po zegarki, a kobiety po biżuterię i torebki. Za najdroższe rzeczy z drugiego obiegu, zakupione na przestrzeni ostatniego roku, respondenci z Polski płacili od 500 - 1 tys. euro.