Żabka pochwaliła się wynikami. Zarobiła na lodach i hot-dogach

Po trzech kwartałach przychody sieci handlowej Żabka były o 20 proc. wyższe niż w 2023 r. W trzecim kwartale wzrosły o 18 proc., choć według zapowiedzi lato to dla firmy najlepszy okres sprzedażowy.

Publikacja: 04.11.2024 21:56

Żabka pochwaliła się wynikami. Zarobiła na lodach i hot-dogach

Foto: Adobe Stock

Po trzech kwartałach 2024 r. Grupa Żabka zanotowała 20,4-proc. wzrost sprzedaży do klientów końcowych, która wyniosła 20,4 mld zł. Przychody w tym okresie wzrosły o 20 proc. do poziomu 17,7 mld zł. Z kolei skorygowany wynik EBITDA grupy wyniósł 2,52 mld zł i wzrósł o 26 proc. względem porównywalnego okresu poprzedniego roku.

Dobre wyniki Żabki

W samym trzecim kwartale br. skorygowany wynik EBITDA wyniósł 1,11 mld zł i wzrósł o 18 proc. Sprzedaż do klientów końcowych to 7,5 mld zł, co stanowi wzrost o 17 proc. w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Przychody zwiększyły się zaś o 18 proc. do 6,6 mld zł. Wynik netto w 3. kwartale osiągnął 319 mln zł, co stanowi wzrost o 42 proc. względem porównywalnego okresu poprzedniego roku.

Czytaj więcej

Żabka ucieszyła giełdę. Inwestorzy nie zbili kokosów na debiucie

Podczas konferencji przed ofertą publiczną zarząd podkreślał, że trzeci kwartał to najlepszy sprzedażowo okres dla spółki z uwagi na wysokie obroty na kategoriach impulsowych jak lody, napoje czy także gastronomii. Te wyniki wskazują, że trzeci kwartał mógł być pod tym względem jednak nieco poniżej oczekiwań, choć wyniki są nadal dobre.

Firma podaje w komunikacie, że wpływ na zwiększenie wyników sprzedażowych miały w równym stopniu wzrost sprzedaży porównywalnej (LfL), jak i ekspansja sieci sklepów. Od września 2023 r. sieć sklepów Grupy Żabka zwiększyła się o 999 placówek do 10 906 lokalizacji działających na koniec 3. kwartału 2024 r. (włączając nowo otwarte sklepy w Rumunii oraz sklepy Nano). Tylko w 3. kwartale 2024 r. otwartych zostało 266 punktów, a w trzech kwartałach 2024 r. 892 sklepy. Zgodnie z prognozami z IPO, Grupa Żabka ocenia potencjał rynku na około 19 500 sklepów w Polsce oraz ok. 4 000 sklepów w Rumunii, co oznacza znaczną przestrzeń do wzrostu na obu rynkach.

Wzrost mimo inflacji

Pomimo spowolnienia inflacji w trzecim kwartale 2024 r., Grupa Żabka zwiększyła sprzedaż LfL o 8,6 proc. w okresie 9 miesięcy i o 6 proc. w trzecim kwartale, w porównaniu z analogicznymi okresami roku poprzedniego.

Inwestycje wyniosły 407 mln zł w trzecim kwartale oraz ponad 1 mld zł za pierwsze dziewięć miesięcy 2024 r. Większość tej kwoty została przeznaczona na otwarcia nowych sklepów oraz wdrażanie konceptu Żabka Café 2.0. i rozwój oferty PROSTO z PIECA, związanych m.in. z instalacją pieców w ok. 7 tys. sklepów.

- Wyniki potwierdzają, że strategia grupy jest realizowana zgodnie z celami, jakie sobie założyliśmy i komunikowaliśmy. Przez 9 miesięcy 2024 roku nasz wzrost znacznie przewyższał dynamikę całego detalicznego rynku spożywczego, co znalazło odzwierciedlenie w ponad 20-proc. dynamice sprzedaży do klienta końcowego i ponad 25-proc. dynamice skorygowanego wyniku EBITDA. Do końca roku zamierzamy otworzyć łącznie ok. 1,1 tys. sklepów w Polsce i w Rumunii oraz osiągnąć wzrost sprzedaży w istniejących lokalizacjach w oczekiwanym przedziale 7,5-9 proc. - mówi Tomasz Suchański, prezes Grupy Żabka.

Po trzech kwartałach 2024 r. Grupa Żabka zanotowała 20,4-proc. wzrost sprzedaży do klientów końcowych, która wyniosła 20,4 mld zł. Przychody w tym okresie wzrosły o 20 proc. do poziomu 17,7 mld zł. Z kolei skorygowany wynik EBITDA grupy wyniósł 2,52 mld zł i wzrósł o 26 proc. względem porównywalnego okresu poprzedniego roku.

Dobre wyniki Żabki

Pozostało 89% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Rosja przechodzi na barter. Ciecierzyca za mandarynki, len za AGD
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Handel
Polacy chcą płacić możliwie jak najpóźniej
Handel
Rosja bez obrabiarek z Tajwanu. To cios w przemysł zbrojeniowy Kremla
Handel
Hello Kitty ma już 50 lat. Jak udało jej się podbić cały świat?
Materiał Promocyjny
Strategia T-Mobile Polska zakładająca budowę sieci o najlepszej jakości przynosi efekty
Handel
Czy 2 listopada sklepy będą otwarte? Co z Lidlem, Biedronką i innymi?