Prezes Grupy Żabka: Nie myślimy o emisji nowych akcji

Tomasz Suchański, prezes Grupy Żabka, ocenia debiut firmy na GPW i komentuje jej plany, jak choćby – czy rozważana jest opcja emisji nowych akcji.

Publikacja: 17.10.2024 13:58

Prezes Grupy Żabka: Nie myślimy o emisji nowych akcji

Foto: materiały prasowe

Jest Pan zadowolony z obecnego kursu akcji spółki?

Jako zarząd koncentrujemy się na realizacji strategii i jak najlepszym wykorzystaniu naszych perspektyw rozwoju. Mamy przekonanie, że w długofalowej perspektywie przełoży się to na wzrost wartości dla akcjonariuszy. Jednocześnie, z pokorą przyjmujemy mechanizmy działania rynku kapitałowego, gdzie kurs akcji może podlegać wahaniom w krótszym okresie, zwłaszcza przy tak dużej płynności. Robimy swoje i nie chcielibyśmy na bieżąco komentować kursu akcji.

Kiedy spółka może rozważyć emisję nowych akcji, by pozyskać kapitał już na swój rozwój (w IPO akcje sprzedawał tylko właściciel spółki czyli fundusz CVC Capital Partners – red.)?

Na razie nie mamy takich planów, nie myślimy o tym teraz.

Czytaj więcej

GPW zachwycona Żabką. Inwestorzy jakby mniej

A gdyby przykładowo pojawiła się jakaś okazja do przejęcia w regionie?

Wtedy może tak, ale nasz lewar finansowy pozwala nam na to, żeby sfinansować tego typu projekty nie tylko emisją. Nie mieliśmy takiej dyskusji wewnętrznej.

Dużo ustaw się teraz zmienia, prace wokół prawa regulującego sprzedaż alkoholu są przez Żabkę obserwowane?

Oczywiście patrzymy na to, co się w tej sytuacji dzieje, ale nie sądzimy, żeby w jakikolwiek znaczący sposób wpłynęło to na naszą sprzedaż. Zawsze dostosowywaliśmy się do zmian akcyzy, do zmian prawnych. Znany jest również choćby podatek od opakowań mniejszych, tzw. małpek.

Czytaj więcej

Wielki debiut Żabki na GPW. Były wzrosty na starcie notowań

Temat sprzedaży alkoholu online to dla Żabki otwarta opcja?

Nasz sklep internetowy Delio z tego, co wiem, alkoholu nie sprzedaje. Najważniejsze dla nas jest, by ta kwestia została uregulowana. W tej chwili nikt nie wie, w jakim środowisku prawnym się porusza i jest to bardzo trudne. To wyzwanie dla tych firm, które alkoholu przez internet nie sprzedają, bo inni to robią i właściwie – dlaczego? Z kolei ci, co to robią, też nie wiedzą, czy robią to dobrze i czy działają w zgodzie z prawem. Dlatego wydaje mi się, że warto byłoby to uregulować.

Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd