Choć polski rynek sprzedaży internetowej jest jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się w Europie, to jednocześnie jest niezwykle konkurencyjny, co potwierdza analiza rynkowego stażu e-sklepów wywiadowni Dun & Bradstreet Poland, którą „Rzeczpospolita” poznała pierwsza.
Pod uwagę wzięto działalność firm zarejestrowanych od 2014 roku, a w sumie przeanalizowano dane ponad 105 tys. polskich sklepów internetowych.
– Spośród wszystkich zarejestrowanych – 8 tys. podmiotów w 2014 roku – do dnia dzisiejszego przetrwało i działa nie więcej niż 3 tys. To stanowi zaledwie 37 proc. wszystkich firm, które zaczynały swoją działalność przed dekadą – mówi Tomasz Starzyk, rzecznik firmy.
– Statystycznie pierwszego roku działalności nie przetrwa 5 proc. spośród zarejestrowanych firm, dwóch lat od 14 do 15 proc. – dodaje. Podkreśla, że po pięciu latach od zarejestrowania z rynku znika ponad 40 proc. sklepów internetowych, a po siedmiu ponad połowa. Po upływie dekady na rynku pozostaje tylko 37 proc. firm.
Czytaj więcej
Zarządowi galerii Blue City nie udało się osiągnąć z bankami porozumienia w sprawie finansowania zadłużenia. Zarząd złożył w sądzie wniosek o otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego.