Cyberoszuści coraz częściej biorą za cel polskich konsumentów

Średnio 1,8 tys. zł tracili Polacy, którzy w 2023 r. stali się celem ataku w internecie. To ponad dwa razy więcej niż w 2022 r. Skala zagrożenia rośnie. Jak się bronić przed oszustami?

Publikacja: 08.04.2024 04:30

Średnio 1,8 tys. zł tracili Polacy, którzy w 2023 r. stali się celem ataku w internecie

Średnio 1,8 tys. zł tracili Polacy, którzy w 2023 r. stali się celem ataku w internecie

Foto: Adobe Stock

Aż o 140 proc. zwiększyła się w ub.r. średnia wartość strat przypadająca na osobę dotkniętą oszustwem czy wyłudzeniem w sieci – wynika z dorocznego Adyen Retail Report, który „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza. W skali świata średnie straty są jeszcze wyższe i rosną szybciej. Wzrost zagrożeń czyhających w sieci na konsumentów i firmy to światowy trend.

W przypadku spółek handlowych średnia strata wynikająca z takich działań przekracza 8 mln zł na poszkodowaną firmę.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Handel
Polacy przestają kupować na bazarach, zwłaszcza ubrania
Handel
Biedronka pod kreską w 2024 r., spadła sprzedaż
Handel
Biedronka szuka nowych menedżerów. Obiecuje ekspresową karierę, 8,5 tys. zł i benefity
Handel
Kolejne podwyżki w sklepach. Co najbardziej podrożało? Ale są też obniżki
Handel
Coraz drożej na sklepowych półkach. Polacy się już przyzwyczaili