Aktualizacja: 28.04.2025 22:47 Publikacja: 22.02.2024 18:33
Foto: Adobe Stock
Carrefour, będący na drugim miejscu we Francji (za siecią E. Leclerc) operatorem na rynku dużych dystrybutorów (trzecim jest Systeme U), ma wszelkie powody do zadowolenia. W 2023 r. zwiększył obroty o 10,4 proc. do 94,1 mld euro, poprawił w porównywalnych warunkach zysk operacyjny o 9,8 proc. do 2,2 mld i zysk netto o 23 proc. do 1,66 mld.
Największym osiągnięciem sieci liczącej 14 930 różnych punktów sprzedaży, od największych hipermarketów po tanie sklepiki osiedlowe, było zwiększenie zysku operacyjnego we Francji o 18,5 proc. do 988 mln euro. Obniżanie kosztów, dobra polityka handlowa przyczyniły się do zwiększenia marży operacyjnej o 37 pkt bazowych do 2,6 proc. Pomogła też realizacja założeń planu Carrefour 2026, który przewiduje zwiększenie sprzedaży produktów własnej marki i zwiększenie rentowności działu technologii cyfrowych. Grupa podkreśliła, że był to piąty kolejny rok wyższej marży.
Sprzedaż online w marcu wzrosła znacznie mocniej niż w stacjonarnych sklepach. Nie tylko ubrań czy żywności, ale...
Pierwszy raz od 1979 r. zmalały na świecie przewozy towarów kontenerami. Decyzje Donalda Trumpa wywołały odpływ...
W najbliższą niedzielę, 27 kwietnia 2025 roku sklepy będą otwarte. To kolejna niedziela handlowa w tym miesiącu....
W kwietniu ponownie urosły obawy Polaków o przyszłość. Przewidywania co do sytuacji ekonomicznej kraju na najbli...
W obliczu zbliżających się wyborów prezydenckich w Polsce zdajemy sobie sprawę, jak ważne jest, aby platformy społecznościowe nie zakłócały procesów demokratycznych.
Chiny oświadczyły, że nie prowadzą żadnych rozmów z USA na temat ceł, mimo że Biały Dom w tym tygodniu sugerował...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas