Biedronka może mieć kolejne kłopoty. Chodzi o prezentowanie cen w promocjach

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygląda się temu, jak gigant detalu prezentuje ceny przy okazji promocji.

Publikacja: 22.12.2023 15:27

Biedronka może mieć kolejne kłopoty. Chodzi o prezentowanie cen w promocjach

Foto: Bloomberg

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta Tomasz Chróstny poinformował, że urząd prowadzi postępowanie wyjaśniające, mające „na celu wstępne ustalenie”, czy Jeronimo Martins Polska (właściciel Biedronki) nie narusza zbiorowych interesów konsumenta. Pismo z informacją o tym otrzymał ekonomista Rafałowi Mundry, który od dłuższego czasu przygląda się praktykom największej sieci dyskontów w Polsce.

W opinii Mundrego Biedronka, prezentując ceny promocyjne, zwłaszcza w przypadku tak zwanych wielosztuk, nie robi tego w sposób, który byłby dla konsumentów wystarczająco czytelny. Klient może mieć bowiem kłopot z ustaleniem, ile produkt kosztuje w sytuacji, w której dokona się zakupu pojedynczej sztuki. UOKiK przyznał tu rację ekonomiście i zdradził, że prowadzi w tej sprawie postępowanie.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Kryzys ogarnia Rosję. Import z Chin najniższy od początku wojny
Handel
Polacy wybierają szybkie zakupy w pobliżu domu. Żabka zaciera ręce
Handel
Niedziela i Poniedziałek Wielkanocny: gdzie zrobić zakupy? Te sklepy będą otwarte
Handel
Nowy rower poniżej tysiąca złotych? Głównie dla dziecka
Handel
Przyszły kanclerz Niemiec: Grozi nam zalew produktów z Chin