Sprzedaż elektroniki nurkuje już pół roku. Które kategorie tracą najmocniej?

Polacy mocno złapali się za kieszenie w efekcie wysokiej inflacji. Elektronika jest ofiarą zmiany podejścia konsumentów do wydatków. Tracą największe kategorie produktów na czele z telewizorami i AGD.

Aktualizacja: 15.09.2023 06:14 Publikacja: 15.09.2023 03:00

Sprzedaż elektroniki nurkuje już pół roku. Które kategorie tracą najmocniej?

Foto: Adobe Stock

Tylko w lipcu wartość rynku elektroniki skurczyła się o 3 proc. rok do roku, w maju i kwietniu malała jeszcze mocniej, bo niemal o 4 proc., wynika z danych GfK. W raportowanym okresie od października do lipca jest co prawda 1,9 proc. na plusie, ale to efekt mocnych wzrostów z początku roku. Obecnie z miesiąca na miesiąc spadki w wielu kategoriach produktów się pogłębiają, i to mowa o tych największych – jak komputery i laptopy, telewizory oraz duże AGD.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Handel
CCC zrobi emisję akcji. Brzoska i Solorz sprzedadzą akcje Modivo
Handel
Marcin Bójko z LPP: Myślę, że odbudowaliśmy zaufanie inwestorów
Handel
Pierwszy sklep, gdzie za wejście trzeba zapłacić
Handel
Polskie marki wygrywają z zagraniczną konkurencją
Handel
UE proponuje USA pokój. I szykuje się na wojnę
Materiał Promocyjny
Raportowanie zrównoważonego rozwoju - CSRD/ESRS w praktyce