Sprzedaż elektroniki nurkuje już pół roku. Które kategorie tracą najmocniej?

Polacy mocno złapali się za kieszenie w efekcie wysokiej inflacji. Elektronika jest ofiarą zmiany podejścia konsumentów do wydatków. Tracą największe kategorie produktów na czele z telewizorami i AGD.

Aktualizacja: 15.09.2023 06:14 Publikacja: 15.09.2023 03:00

Sprzedaż elektroniki nurkuje już pół roku. Które kategorie tracą najmocniej?

Foto: Adobe Stock

Tylko w lipcu wartość rynku elektroniki skurczyła się o 3 proc. rok do roku, w maju i kwietniu malała jeszcze mocniej, bo niemal o 4 proc., wynika z danych GfK. W raportowanym okresie od października do lipca jest co prawda 1,9 proc. na plusie, ale to efekt mocnych wzrostów z początku roku. Obecnie z miesiąca na miesiąc spadki w wielu kategoriach produktów się pogłębiają, i to mowa o tych największych – jak komputery i laptopy, telewizory oraz duże AGD.

Pozostało 94% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd