Kasy samoobsługowe zaczęły żądać napiwków. Klienci: To szantaż emocjonalny

Napiwki to w USA cały system wynagradzania pracowników usług bezpośrednio przez klientów i przez nich akceptowany. Jednak napiwki dawane w kasach samoobsługowych to nawet dla Amerykanów zbyt dużo.

Aktualizacja: 11.07.2023 15:06 Publikacja: 11.07.2023 14:47

Kasy samoobsługowe zaczęły żądać napiwków. Klienci: To szantaż emocjonalny

Foto: Adobe Stock

Prośby o napiwki pojawiły się w USA w kasach samoobsługowych w kawiarniach czy w piekarniach i cukierniach, ale także na lotniskach, a nawet na stadionach, gdzie napiwek żądany jest przy kupowaniu biletów na mecze. Na zjawisko domagania się napiwków przez automaty zwróciły uwagę amerykańskie media – od poważnego "Wall Street Journal" poprzez CBS i Fox, aż po tabloidowy "New York Post".

- Ścinają koszty pracy tworząc kasy samoobsługowe. Więc jaki jest sens domagania się przez urządzenie napiwków? Dokąd to zmierza? – pytał Ishita Jamar, cytowany przez "Wall Street Journal".

Pozostało 81% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd