Przez wysoką inflację inaczej kupujemy

Wysoka inflacja wymusiła zmianę naszych zachowań konsumenckich. Kupujemy mniej spontanicznie, analizujemy potrzeby poniesienia wydatków.

Publikacja: 29.06.2023 03:00

Przez wysoką inflację inaczej kupujemy

Foto: Adobe Stock

Takie wnioski płyną z badania „Konsumpcja w dobie wysokiej inflacji” przygotowanego przez ING Bank Śląski i Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego.

Badanie pokazuje, że 60 proc. z nas, z powodu wzrostu cen, wydaje dziś na zakupy więcej pieniędzy niż przed wybuchem inflacji, przy czym nasze wydatki wzrosły średnio o 57 proc. W tej sytuacji ponad połowa dorosłych Polaków ograniczyła zakupy z kategorii wyposażenie domu i sprzęty elektroniczne, wydatki na kulturę, relaks/odpoczynek, sport, usługi kosmetyczne, fryzjerskie, masaże, ubrania/obuwie. W związku z inflacją ponad połowa z nas ograniczyła też wydatki na produkty do własnego użytku. Około 40 proc. natomiast zredukowało wydatki na towary wspólnego użytku lub produkty na wyłączny użytek innego członka rodziny.

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Handel
Oszukani na zakupach w internecie. To wciąż plaga w Polsce
Materiał Promocyjny
Gospodarka natychmiastowości to wyzwanie i szansa
Handel
Ceny rosną, więc najlepiej przyciągnąć uwagę klientów rabatami
Handel
Niedziela 26 stycznia 2025: Czy będzie handlowa?
Handel
Niemiecka marka pochwaliła się świetnymi wynikami… po czym ogłosiła duże zwolnienia
Materiał Promocyjny
Suzuki Vitara i S-Cross w specjalnie obniżonych cenach. Odbiór od ręki
Handel
Pożegnanie z kolejnymi znanymi markami odzieżowymi
Materiał Promocyjny
Wojażer daje spokój na stoku