Aktualizacja: 05.02.2025 10:30 Publikacja: 27.06.2023 03:00
Foto: Adobe Stock
Polski rynek urody jest odporny na kryzysy i zawirowania. Potwierdzają to także najnowsze dane firmy Euromonitor, które „Rzeczpospolita” przedstawia jako pierwsza. Według nich w tym roku sprzedaż kosmetyków w Polsce ma się zwiększyć do ponad 5,9 mld dolarów, co oznacza aż 14,5-proc. wzrost. To głównie zasługa inflacyjnych podwyżek cen, bo licząc w stałych cenach, polski rynek urody ma rosnąć wolniej – o 2 proc. – szacują eksperci Euromonitora.
O ponad 6-proc. nominalnym wzroście detalicznej sprzedaży kosmetyków i artykułów higieny osobistej w tym roku (do 31,2 mld zł) mówią najnowsze dane firmy badawczej PMR. Ona też zwraca uwagę, że nominalne tempo wzrostu rynku urody podbija inflacja, choć branży urody pomaga też 1,5-milionowa rzesza klientów z Ukrainy.
Rozpędza się wywołana przez Donalda Trumpa wojna celna. Chiny odpowiadają na nowe cła w USA cłami na amerykański węgiel, ropę i LNG. Na celowniku Pekinu są też amerykańskie marki modowe i firmy wysokich technologii, np. Google.
Podobnie jak przy każdym wyjeździe poza granice kraju, również zimą warto pamiętać o zapewnieniu sobie i naszym najbliższym ochrony, jaką daje właściwa polisa ubezpieczeniowa na wypadek nieprzewidzianych zdarzeń.
Rodzima marka Whisbear, produkująca znane zabawki pomagające w usypianiu dzieci, ogłosiła upadłość. Firma nie radzi sobie z rosnącymi kosztami oraz potężnym kryzysem demograficznym. Wkrótce maskotki mogą zniknąć z półek.
Chiny przystąpiły do wojny handlowej, na nowo rozpętanej przez prezydenta USA Donalda Trumpa. We wtorek Państwo Środka ogłosiło, że wprowadza 15-procentowe cła na import amerykańskiego węgla i LNG. Zadaje też cios firmie Alphabet, właścicielowi Google’a, a także znanym markom odzieżowym, takim jak Tommy Hilfiger czy Calvin Klein.
Prezydent USA Donald Trump zdecydował o zawieszeniu karnych ceł nałożonych na Meksyk po tym, jak meksykańska prezydent Claudia Sheinbaum zgodziła się na wzmocnienie ochrony granicy.
Od boomu do spadku - tak można jednym zdaniem podsumować to, co dzieje się w handlu między Rosją a Turcją. Po agresji Władimira Putina na Ukrainę, Turcy stali się dla Kremla największym rynkiem eksportowym. W trzecim roku wojny Rosja tę pozycję utraciła.
Polacy pokochali luksus. Stać nas na coraz więcej i chętnie wydajemy na produkty sygnowane logotypami marek luksusowych – nie tylko w butikach, ale także na rynku wtórnym. Którą markę luksusową Polacy wybierają najchętniej. Sprawdzili to eksperci z platformy Vinted.
Tegoroczny tydzień mody w Paryżu pokazuje, że mamy do czynienia z renesansem zjawiska, o którym mówiono, że odchodzi do lamusa. Z czego wynika powrót chudych modelek na światowe wybiegi?
Od kilku lat w różnych zakątkach świata przybywa ultraluksusowych „hoteli w hotelach”. Nowe zjawisko to odpowiedź na rosnącą konkurencję w branży hotelarskiej i zapotrzebowanie najzamożniejszych klientów, poszukujących jeszcze bardziej wyrafinowanych doświadczeń podczas podróży.
Nie można w niego inwestować, nie da się go „flipować”, nie można też go kupić. Stał się najcenniejszym dobrem w przepracowanych społeczeństwach. Co to takiego? Sen. Coraz więcej osób bierze urlop, żeby się wyspać, a luksusowe łóżka czy specjalnie przygotowane szyte kołdry zyskują coraz większą popularność – podobnie jak oferta hoteli kuszących osoby niewyspane perspektywą idealnego urlopu pod kołdrą.
W latach 90. była niezwykle popularna, wręcz kultowa. W jej reklamach występowały słynne modelki i gwiazdy muzyki. Później stopniowo blask gasł, spadało zainteresowanie klientów i klientek, a produkty przestały budzić ekscytację. Ten okres marka Calvin Klein ma już chyba za sobą. Teraz chce wrócić do świata wielkiej mody.
Branża dóbr luksusowych boryka się ze spowolnieniem, za które najczęściej wini się Zdaniem ekspertów za spowolnienie w branży luksusowej odpowiada dyskretna estetyka w duchu „cichego luksusu”. Uważają, że marki muszą od niej odejść.
Wakacje to coś więcej niż relaks – dzięki nim stajemy się młodsi – twierdzi biuro podróży, powołując się na wyniki badania przeprowadzonego wśród turystów.
Platforma Lyst opublikowała ranking najbardziej pożądanych marek w świecie dóbr luksusowych. Przynosi on spore zaskoczenie, bo doszło do przetasowań w czołówce.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas