Aktualizacja: 22.11.2024 03:11 Publikacja: 23.05.2023 17:48
Foto: Adobe Stock
Efekt szminki wciąż działa. Niezależnie od spowolnienia czy recesji w części państw, do ponad 580 (583) mld dol. ma wzrosnąć w 2027 r. wartość sprzedaży detalicznej kosmetyków na świecie. Czyli prawie o 37 proc. w porównaniu z minionym rokiem - oceniają eksperci firmy doradczej McKinsey & Company w najnowszym raporcie The State of Fashion Beauty.
Według nich, globalny rynek urody, wart w zeszłym roku 427 mld dol. (w tym roku ma osiągnąć 460 mld dol.), w kolejnych latach będzie rósł średnio o 6 proc. rocznie, choć spore znaczenie będą miały tu różnice geograficzne.
Udział tego sektora rynku w tym roku przekroczy 45 proc. wartości zakupów. Tanie sklepy, mimo ograniczonej oferty, narzucają swój model innym sektorom, co przekładać się będzie na ograniczanie oferty na sklepowych półkach.
Takie sieci, jak Biedronka, Lidl czy Aldi, zdobyły już blisko połowę polskiego rynku spożywczego. Teraz będą zmniejszać ofertę na półkach, by zaoszczędzić. To problem dla klientów i producentów.
Właśnie na Śląsku rusza pierwszy w kraju sklep sieci MR.DIY z domowymi akcesoriami. Polska będzie 13. rynkiem, na jakim działa sieć, i trzecim w Europie.
Zbliżający się Black Friday będzie poważnym testem nastawienia konsumentów do wydawania w sezonie świątecznym. Jak dotąd konsumenci deklarują wyższe wydatki niż ubiegłoroczne, a firmy logistyczne spodziewają się ok. 10-proc. wzrostu liczby paczek.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Popularna w Polsce sieć sklepów sprzedająca elementy wyposażenia wnętrz ma problemy. Sąd w Warszawie otworzył postępowanie sanacyjne firmy DUKA – dowiedział się serwis dlahandlu.pl.
Eksperci z firmy Cushman & Wakefield ogłosili listę najdroższych ulic na świecie. Na czele tym razem znalazło się jedno z miast Europy. W ten sposób przerwana została dominacja nowojorskiej Piątej Alei.
Redakcja znanego na całym świecie słownika Cambridge wybrała słowo 2024 roku. Zdaniem ekspertów jego popularność pokazuje rosnącą w społeczeństwach popularność afirmacji.
Spowolnienie na rynku dóbr luksusowych sprawia, że czołowe marki poszukują dla siebie nowych, lukratywnych nisz. Czy okażą się tak atrakcyjne jak chcieliby tego potentaci branży luksusowej?
Mieszka w Zambii, jest po 80, a jej efektowne stylizacje od pewnego czasu robią coraz większą furorę w mediach społecznościowych, udowadniając, że wiek to tylko liczba. O fenomenie Margret Choli rozpisują się zachodnie media, ostatnio stylowa seniorka udzieliła wywiadu serwisowi BBC.
Niemiecka supermodelka Heidi Klum, która od ponad 30 lat odnosi sukcesy w swoim zawodzie, w jednym z wywiadów powiedziała, jak reagowała na złośliwe uwagi ze strony projektantów dotyczące jej sylwetki. Jakie miała podejście do restrykcyjnych diet?
Generacja Z nie ma problemu ze zmianą pracy i miejsca zamieszkania, aby zarabiać więcej - tak wynika z najnowszego raportu H&R Block 2024 Outlook on American Life. Przedstawiciele tego pokolenia nieustannie poszukują też dodatkowych źródeł zarobku.
Czy produkty marek luksusowych stały się za drogie? Przedstawiciel jednego z czołowych włoskich domów mody nie szczędzi słów krytyki pod adresem swojej branży.
Popyt na tzw. technologię ubieralną w przyszłym roku skoczy o 20 proc. – wieszczą eksperci. Napędem mają być już nie tylko smartwatche, ale też inteligentne okulary i pierścienie.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas