Coraz mniej papieru w rolce

Pomniejszanie gramatury produktu bez zmiany opakowania – czyli downsizing – na dobre zagościło w polskich sklepach. Papier toaletowy jest coraz krótszy.

Publikacja: 23.03.2023 03:00

Coraz mniej papieru w rolce

Foto: Adobe Stock

Jak przekonuje dr Krzysztof Łuczak, wieloletni ekspert rynku handlowego, downsizing robi się coraz bardziej powszechny w codziennych zakupach. Producenci zazwyczaj pomniejszają opakowania w kwestii gramatury. Przykładowo, zamiast 200 jest 180 gramów. Ale jednocześnie produkty pozostają w tym samym opakowaniu, żeby wizualnie wyglądało to identycznie. Ten stan potwierdza np. ostatnie badanie wykonane dla „Rzeczpospolitej”, w którym ponad 52 proc. ankietowanych stwierdziło, że zdecydowanie widać to w sklepach. Z kolei przeszło 22 proc. respondentów potwierdziło, że można to często zauważyć.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Nowy rower poniżej tysiąca złotych? Głównie dla dziecka
Handel
Przyszły kanclerz Niemiec: Grozi nam zalew produktów z Chin
Handel
Wielka Sobota 2025: Do której zrobimy zakupy? Godziny otwarcia Biedronki, Lidla i innych
Handel
WTO: USA niszczą swój eksport. Cła są dźwignią o niezamierzonych konsekwencjach
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Handel
Oto największy wygrany wojny Putina. Zarobił 20 mld dolarów i zagraża Unii