Słabe święta dla biznesu. Polacy wydadzą mniej nawet na prezenty dla dzieci

Sektor winiarski czy odzieżowy mówi o spowolnieniu popytu, a przez rosnące ceny spadki sprzedaży stają się realnym scenariuszem. Ponad 60 proc. Polaków oszczędza nawet na upominkach dla dzieci.

Publikacja: 01.12.2022 21:02

Ponad połowa Polaków chce kupić prezenty na promocjach. Wcześniej robił tak tylko co trzeci

Ponad połowa Polaków chce kupić prezenty na promocjach. Wcześniej robił tak tylko co trzeci

Foto: Adobe Stock

Czwarty kwartał to zawsze istne święto konsumpcji, dla wielu sektorów to absolutnie kluczowy okres w roku, a sam grudzień generuje obroty na poziomie dwóch czy trzech innych miesięcy. Niestety, kolejne sektory wskazują, że w tym roku może to wyglądać inaczej.

Ponad 60 proc. Polaków chce mniej wydać na prezenty dla dzieci. 54,5 proc. kupi je zaś głównie na promocjach – wynika z badania UCE Research dla Grupy SkipWish, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Kryzys ogarnia Rosję. Import z Chin najniższy od początku wojny
Handel
Polacy wybierają szybkie zakupy w pobliżu domu. Żabka zaciera ręce
Handel
Niedziela i Poniedziałek Wielkanocny: gdzie zrobić zakupy? Te sklepy będą otwarte
Handel
Nowy rower poniżej tysiąca złotych? Głównie dla dziecka
Handel
Przyszły kanclerz Niemiec: Grozi nam zalew produktów z Chin