Z danych Salesforce Shopping Index wynika, że na świecie liczba osób dokonujących zakupów przez internet spadła o 4 proc. w trzecim kwartale, a wartość zamówień o 5 proc., konsumenci na całym świecie pozostają ostrożni w wydawaniu pieniędzy.
Jeszcze większy spadek odnotowano w Europie, w trzecim kwartale 2022 roku spadła 9 proc. rok do roku, przy czym wartość zamówień zmniejszyła się o 1 proc. Konsumenci w regionie wydali więcej na modę - w szczególności obuwie ze wzrostem 18 proc, akcesoria z 17 proc., a znacznie mniej chętnie sięgali po artykułu z kategorii Zabawki i Nauka, która spadła aż 22 proc., zaś Dom – o 19 proc. Widoczny jest tutaj wpływ wojny na Ukrainie, która spowodowała wzrost cen energii i przyczyniła się do rekordów inflacji, a także niepewności gospodarczej i jej negatywnego wpływu na zaufanie konsumentów.
Shopping Index analizuje aktywność i statystyki zakupów online ponad 1,5 miliarda unikalnych globalnych kupujących z ponad 61 krajów.
Czytaj więcej
Od sierpnia firmy znów mają coraz większe problemy ze spłatą zobowiązań. W sumie sektor ma niemal 2,1 mld zł opóźnionych płatności.
W III kwartale ciężkie chwile przeżywała przede wszystkim Wielka Brytania - kraj ten musiał zmagać się ze skutkami brexitu, stanem politycznej niepewności oraz pozostałymi problemami, z którymi borykają się detaliści w całej Europie. Sprzedaż online w regionie Wielka Brytania i Irlandia spadła o 13 proc. rok do roku, wielkość zamówień o 8 proc., zaś ruch na platformach handlu internetowego pozostał bez zmian.