Z badania SW Research dla operatora Tpay wynika, ze wybierając sklep Polacy znowu największą uwagę zwracają na cenę. To kluczowe kryterium wyboru dla 16 proc. ankietowanych, po 11 proc. wymieniło ważność takich elementów jak opinie innych internautów oraz jakość.
– Zakupy Polaków w sieci są coraz bardziej świadome. Sprzedawcy częściej skupiają się na tym, by wyjaśniać klientom, jak przebiegają u nich zakupy, jak można zapłacić czy dokonać zwrotu – mówi Paweł Działak, prezes i współzałożyciel Tpay, operatora płatności online. Z badania wynika, że w ciągu ostatnich dwóch lat 59 proc. Polaków przekonało się, że zakupy w sieci są dużo wygodniejsze niż stacjonarne. 58 proc. częściej kupuje online, z kolei 31 proc. osób, wcześniej sceptycznie nastawionych do zakupów w sieci, dzięki pandemii przekonało się do tej aktywności.
Czytaj więcej
Aż sześciu na dziesięciu Polaków dostrzega pogorszenie swej sytuacji finansowej.
Jeśli chodzi o zwracanie uwagi konsumentów na ceny to najwięcej takich wskazań padło wśród osób w wieku 35–44 lata, było to 19 proc. oraz w grupie 18–24 lata z 18 proc. Na opinie internautów najczęściej zwracają uwagę Polacy w wieku 25-34 lata, zaś jakość jest kluczowa najczęściej w grupie 18–24 lata. Jeśli chodzi o inne elementy to na politykę zwrotów oraz obsługę klienta stawiają najstarsi konsumenci w wieku 55–64 lata.
Konsumenci zaczęli oszczędzać, większość stara się redukować wydatki, coraz więcej osób nawet na podstawowe produkty spożywcze. W efekcie łapią się za kieszenie, a spadki wydatków widać można również w kanale internetowym.