Przez drożyznę szturm marek własnych. Rekordowy udział w rynku

NielsenIQ podaje, że w czerwcu udział marek własnych w rynku był największy w historii i wyniósł 21,1 proc. Polacy muszą oszczędzać i szukają tańszych odpowiedników.

Publikacja: 07.09.2022 13:15

Przez drożyznę szturm marek własnych. Rekordowy udział w rynku

Foto: Adobe Stock

Tak duża zmiana to nie tylko efekt pogarszającej się kondycji finansowej wielu gospodarstw domowych, które szukają produktów w niższych cenach, ale także polityki sklepów wielkopowierzchniowych rozwijających ofertę tego segmentu produktów oraz dostosowania ich do oczekiwań klientów. Marki własne dzięki uproszczonym opakowaniom i dystrybucji w jednej sieci są w efekcie nawet 20-30 proc. tańsze od odpowiedników.

Zdaniem NielsenIQ już pandemia podzieliła Polaków na dwa typy kupujących, których postawy wyraźnie kształtuje sytuacja finansowa. Obecnie polaryzacja ta pogłębiana jest przez wzrost inflacji. Według najnowszych szacunków Głównego Urzędu Statystycznego w sierpniu 2022 wyniosła ona 16,1 proc. rok do roku.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Polacy oszczędzają i ostrożnie wydają. Dla listopadowych wyprzedaży zrobią wyjątek
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie