Nawet dyskontom spada ruch. Klienci porzucili lojalność przez wysokie ceny

Choć w lipcu w skali roku frekwencja wzrosła, to w stosunku do czerwca Lidl i Biedronka straciły.

Publikacja: 15.08.2022 21:30

Walka o kienta jest coraz ostrzejsza, także na rynku dyskontów

Walka o kienta jest coraz ostrzejsza, także na rynku dyskontów

Foto: PAP / Leszek Szymaźski

Rynek jest rozregulowany, a w związku z wysokimi cenami konsumenci zupełnie porzucili lojalność wobec sieci i nawet po jeden produkt potrafią wyprawić się do innego sklepu, jeśli cena jest atrakcyjna.

Według monitoringu zachowań o ponad 443 tys. konsumentów w lipcu w porównaniu z czerwcem spadł ruch we wszystkich dyskontach – wynika z analizy firmy technologicznej Proxi.cloud i badawczej UCE Research, którą „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza. Nie są to wielkie, jedynie kilkuprocentowe spadki, niemniej pokazują, że konsumenci są teraz w stanie porzucić nawet sklepy, w których kupowali najczęściej.

Pozostało 87% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Polacy oszczędzają i ostrożnie wydają. Dla listopadowych wyprzedaży zrobią wyjątek
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie