Ukraińskie towary w polskich sklepach? Większość Polaków tego chce

60 proc. Polaków chce ukraińskich marek w sklepach. Póki co jedynie co piąty jest w stanie wymienić jakiekolwiek marki z tego kraju, ale produkty naszych sąsiadów chętnie widzielibyśmy w sklepach

Publikacja: 10.08.2022 11:08

Ukraińskie towary w polskich sklepach? Większość Polaków tego chce

Foto: Bloomberg

Badanie przeprowadzone przez agencję Inquiry w lipcu pokazuje, że obecnie 20 proc. Polaków zna i potrafi spontanicznie wymienić jakiekolwiek ukraińskie marki, a jedynie 15 proc. z nas zauważyło pojawienie się ukraińskich produktów na polskim rynku od czasu wybuchu wojny. W pytaniu ze wspomaganiem spośród ukraińskich marek najczęściej wskazywana jest marka wódki Nemiroff (rozpoznaje ją co trzeci Polak) oraz słodyczy Roshen (jej znajomość deklaruje co czwarty z nas). Ogólnie bardziej rozpoznawalne są marki alkoholi (oprócz Nemiroff także Obolon czy Khlebniy Dar), co sprawia, że częściej znają je mężczyźni. Kobiety z kolei częściej wskazują marki słodyczy – Roshen czy Koronę.

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Handel
BSH przenosi dawną fabrykę Zelmera. Projekt za 600 mln zł
Handel
Meblarski potentat zamyka fabrykę. Kilkaset osób straci pracę
Handel
Polacy przestają kupować na bazarach, zwłaszcza ubrania
Handel
Biedronka pod kreską w 2024 r., spadła sprzedaż
Handel
Biedronka szuka nowych menedżerów. Obiecuje ekspresową karierę, 8,5 tys. zł i benefity
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego