Polskie firmy też ruszyły ostro na internetowe zakupy

Wartość transakcji e-commerce między firmami, czyli sektor B2B, to w Polsce już ponad 600 mld zł. To kilkakrotnie więcej niż wydają online konsumenci.

Publikacja: 23.06.2022 21:00

Polskie firmy też ruszyły ostro na internetowe zakupy

Foto: Adobe Stock

Ogółem wartość transakcji w sektorze B2B to w Polsce 3,5 bln zł, a w szybkim tempie rośnie znaczenie tych zawieranych za pośrednictwem internetu. Jak wynika z raportu firmy Marketplanet, który „Rzeczpospolita” opisuje jako pierwsza, impulsem dla znacznie szybszego rozwoju sektora była – tak jak w przypadku zakupów konsumenckich – pandemia koronawirusa.

W efekcie co piąty badany dostawca zaobserwował w okresie pandemii wzrost przychodów ze sprzedaży B2B w online o nawet 25 proc., a blisko co czwarta firma odnotowała wzrost przychodów od 25 do 50 proc. Niemal 7 proc. badanych firm odnotowało jeszcze bardziej znaczące zwyżki – nawet od 100 do 200 proc., a niespełna 3 proc. zwiększyło obroty ponaddwukrotnie.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Handel
Pierwszy sklep, gdzie za wejście trzeba zapłacić
Handel
Polskie marki wygrywają z zagraniczną konkurencją
Handel
UE proponuje USA pokój. I szykuje się na wojnę
Handel
Polacy kupują Gucci i Louis Vuitton także z drugiej ręki
Handel
CCC odwołało debiut Modivo na GPW. Akcje zyskują po wstępnych wynikach kwartału