Polacy popierają bojkoty rynku rosyjskiego. Zwłaszcza osoby starsze

Aż 82 proc. Polaków popiera decyzję firm, które postanowiły wycofać się z działalności w Rosji po inwazji na Ukrainę. Symbolem złamania tej zasady jest Leroy Merlin.

Publikacja: 08.06.2022 11:07

Marką najczęściej porzucaną przez dalszą obecność na rosyjskim rynku jest Leroy Merlin

Marką najczęściej porzucaną przez dalszą obecność na rosyjskim rynku jest Leroy Merlin

Foto: Fotorzepa, Raf Rafał Guz

Badanie zrealizowane w maju przez agencję Inquiry na reprezentatywnej grupie Polaków wyraźnie pokazuje, że zdecydowana większość popiera firmy, które postanowiły wycofać się z działalności w Rosji. Poparcie to jest największe i najbardziej zdecydowane wśród najstarszej grupy Polaków – powyżej 55 roku życia.

– Widać wyraźnie, że Polacy są niezwykle mocno zaangażowani w kwestie związane z wojną na Ukrainie. Nie tylko pomagamy, ale również codziennie podejmujemy decyzje i działania mogące wpłynąć na sytuację. Presja ma sens i można odnieść wrażenie, że większość z nas rzeczywiście w to wierzy – mówi Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Handel
BSH przenosi dawną fabrykę Zelmera. Projekt za 600 mln zł
Handel
Meblarski potentat zamyka fabrykę. Kilkaset osób straci pracę
Handel
Polacy przestają kupować na bazarach, zwłaszcza ubrania
Handel
Biedronka pod kreską w 2024 r., spadła sprzedaż
Handel
Biedronka szuka nowych menedżerów. Obiecuje ekspresową karierę, 8,5 tys. zł i benefity