Polacy popierają bojkoty rynku rosyjskiego. Zwłaszcza osoby starsze

Aż 82 proc. Polaków popiera decyzję firm, które postanowiły wycofać się z działalności w Rosji po inwazji na Ukrainę. Symbolem złamania tej zasady jest Leroy Merlin.

Publikacja: 08.06.2022 11:07

Marką najczęściej porzucaną przez dalszą obecność na rosyjskim rynku jest Leroy Merlin

Marką najczęściej porzucaną przez dalszą obecność na rosyjskim rynku jest Leroy Merlin

Foto: Fotorzepa, Raf Rafał Guz

Badanie zrealizowane w maju przez agencję Inquiry na reprezentatywnej grupie Polaków wyraźnie pokazuje, że zdecydowana większość popiera firmy, które postanowiły wycofać się z działalności w Rosji. Poparcie to jest największe i najbardziej zdecydowane wśród najstarszej grupy Polaków – powyżej 55 roku życia.

– Widać wyraźnie, że Polacy są niezwykle mocno zaangażowani w kwestie związane z wojną na Ukrainie. Nie tylko pomagamy, ale również codziennie podejmujemy decyzje i działania mogące wpłynąć na sytuację. Presja ma sens i można odnieść wrażenie, że większość z nas rzeczywiście w to wierzy – mówi Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Handel
CCC zrobi emisję akcji. Brzoska i Solorz sprzedadzą akcje Modivo
Handel
Marcin Bójko z LPP: Myślę, że odbudowaliśmy zaufanie inwestorów
Handel
Pierwszy sklep, gdzie za wejście trzeba zapłacić
Handel
Polskie marki wygrywają z zagraniczną konkurencją
Handel
UE proponuje USA pokój. I szykuje się na wojnę
Materiał Promocyjny
Raportowanie zrównoważonego rozwoju - CSRD/ESRS w praktyce