Romet sfinalizował już transakcję, jej wartości nie podano. Firma zakłada, że inwestycja już w tym sezonie przyniesie przychód na poziomie ponad 100 mln zł. Natomiast całej Grupie Romet da to możliwość osiągnięcia łącznego wyniku na poziomie ponad 600 mln zł. Sieć PROROWERY.PL to 45 placówek o łącznej powierzchni ponad 30 tys. mkw., zlokalizowanych w miejscowościach, w których Romet nie miał swoich sklepów. Do końca roku firma planuje otworzyć kolejnych 30-35 sklepów.

Obecnie fabryki Romet mają powierzchnię ponad 65 tys. metrów kwadratowych i jest w nich produkowanych rocznie ok. 400 tys. rowerów, co stanowi 1/3 całej produkcji w Polsce. Znaczna ich część, bo około 50 proc. jest eksportowana na rynki Europy Zachodniej i środkowej m.in. do krajów nadbałtyckich. Aktualnie rowery z fabryk Romet sprzedawane są na 50 rynkach na świecie.

- Trendy sprzedaży w branży sportowej zmieniły się w ostatnich kilku latach, szczególnie w obszarze łączenia zakupów przez Internet z kontaktem z klientem i umożliwieniem fizycznego doświadczenia z produktem. Dlatego podjęliśmy kroki, aby skalować nasz biznes w zgodzie z tymi trendami i dynamicznie rozwijamy naszą sieć sklepów - mówi Grzegorz Grzyb, wiceprezes Grupy Romet. - Inwestycja uzupełnienia sieć dystrybucji rowerów marki Romet, która aktualnie liczy ponad 600 salonów partnerskich, o własne sklepy - dodaje.

PROROWERY.PL to multibrandowa sieć sklepów w Polsce, oferująca sprzęt sportowy, ze szczególnym uwzględnieniem rowerów, a także usługi serwisowe. Poza planami otwierania kolejnych salonów dodatkowo w wybranych, dużych miastach będą również otwierane showroomy, łączące salon stacjonarny ze sprzedażą online.

- Specyfika produktu jakim jest rower powoduje, że klient w procesie zakupu chce rower zobaczyć, „przymierzyć” się do niego i najlepiej przetestować przed podjęciem decyzji. Jednocześnie widzimy wyraźny, wręcz skokowy wzrost internetowej sprzedaży - dodaje Grzegorz Grzyb. - Dlatego równolegle do rozwoju kanałów e-commerce budujemy największą w Polsce sieć wyspecjalizowanych, stacjonarnych salonów rowerowych. Jesteśmy przekonani, że taki produkt jak rower, powinien być sprzedawany równolegle w sklepie stacjonarnym oraz w kanałach e-commerce - wyjaśnia.