Made in Poland nie do sprawdzenia

Badacze wysłali tajemniczych klientów do kilkunastu sieci handlowych. Mieli skanować produkty, sprawdzając ich pochodzenie. Nie dostali na to zgody nawet w sklepach polskich sieci - pisze "Gazeta Wyborcza".

Aktualizacja: 03.03.2017 07:51 Publikacja: 03.03.2017 07:23

Made in Poland nie do sprawdzenia

Foto: 123RF

Badanie zostało przeprowadzone przez agentów TakeTask na zlecenie Grupy AdRetail i instytutu badawczego ABR SESTA.

Efekty? Aż w 84 proc. badanych sklepów (dyskonty, hipermarkety, supermarkety etc.) tajemniczy klienci usłyszeli, że skanować nie mogą. Skanować bez problemów pozwoliło tylko 8 proc. nadanych sklepów. Kolejne 8 proc. wydało zgodę tymczasową (czyt. jednorazową).

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Handel
UE uderza karnymi cłami w stany popierające Donalda Trumpa
Handel
Weszły w życie amerykańskie cła na unijną stal i aluminium. KE zapowiada odwet
Handel
Czy Donald Trump może zagrozić złotemu i euro?
Handel
Dyskonty królami zakupów. Walka o obronę pozycji będzie jednak kosztowna
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Handel
Zamykają się drzwi do Królewca. Rosjanie grożą zajęciem Litwy w jeden dzień