Sieci handlowe działające w Polsce chętnie biorą udział w akcjach charytatywnych. Współpraca między sieciami sklepów a organizacjami charytatywnymi może być wręcz uznana za normę, a nie wyjątek. Klienci Biedronki kolejny raz będą mogli pomóc potrzebującym w akcji charytatywnej organizowanej wspólnie z Caritas Polska. Tym razem sieć sklepów zachęca do podarowania dzieciom obiadu w bardzo prosty sposób.
Pomóc można kupując pocztówkę, kosztującą zaledwie złotówkę. Dochód z każdej kartki, 70 groszy netto przeznaczony jest na finansowanie posiłków dla dzieci w świetlicach Caritas w całej Polsce. Ta akcja to kontynuacja już 11 letniej współpracy Biedronki i Caritasu. Przez te lata organizowane były na przykład zbiórki żywności w sklepach, podczas których klienci sieci podarowali 4 tysiące ton żywności. Tegoroczne zbiórki zaowocowały 200 tysiącami posiłków dla potrzebujących.