Wielkanoc nie da zarobić

Planowane wydatki będą mniejsze niż w ostatnich latach i mogą maleć przy nowych restrykcjach.

Aktualizacja: 23.03.2021 08:51 Publikacja: 22.03.2021 20:00

Wielkanoc nie da zarobić

Foto: Adobe Stock

Choć Wielkanoc pod względem rodzinnych wydatków jest znacznie skromniejsza niż Boże Narodzenie, to jednak na mapie handlowych okresów intensywnej sprzedaży zajmuje ważne miejsce. Pandemia jednak uderza również w nią, a zapowiedzi, iż mogą być wprowadzone kolejne restrykcje – z zakazem wychodzenia z domów włącznie – powodują, że skłonność do wydawania pieniędzy spada. Przed pandemią dodatkowe wydatki w tym okresie wynosiły nawet 10 mld zł, w tym będą co najmniej 20–30 proc. mniejsze, choć skala spadku zależy od ostatecznej wersji obowiązujących w danej chwili restrykcji.

Pozostało 89% artykułu

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
IKEA pożegnała Rosję. Sprzedała „klucz" do rosyjskiego rynku
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Handel
Rynek paczek ucierpi przez Trumpa. Polskę zaleją nie tylko chińskie produkty, ale też operatorzy?
Handel
Sklepy mogą się rozczarować czarnym piątkiem
Handel
To początek końca The Body Shop? Firma zbankrutowała na kolejnym rynku
Materiał Promocyjny
Najszybszy internet domowy, ale także mobilny
Handel
Wolne w Wigilię dzieli Polaków
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni