UOKiK nałożył 140 mln zł kary na sieć Kaufland

Zdaniem UOKiK firma wymagała od dostawców obniżenia cen produktów już po ich sprzedaży i wprowadzała konsumentów w błąd co do kraju pochodzenia warzyw.

Publikacja: 03.01.2022 12:03

UOKiK nałożył 140 mln zł kary na sieć Kaufland

Foto: Adobe Stock

W efekcie postępowań prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył na Kaufland Polska Markety blisko 140 mln zł kar w dwóch decyzjach stwierdzających niezgodne z prawem praktyki.

Najwięcej, bo blisko 124 mln zł kary firma otrzymała za nieuczciwe wykorzystywanie przewagi kontraktowej. Zdaniem urzędników Kaufland ustalał warunki współpracy z niektórymi z nich już po rozpoczęciu roku, w efekcie przy przedłużających się negocjacjach umowy na kolejny rok, dostawca nie wiedział, na jakich warunkach realizował dostawy. W nowym kontrakcie często wprowadzane były dodatkowe rabaty lub spółka podwyższała wysokość dotychczasowych, a dostawcy musieli zapłacić wyrównanie z tego tytułu. W praktyce oznaczało to wsteczne obniżenie już zapłaconej ceny sprzedaży produktów do sieci Kaufland.

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Handel
Oszukani na zakupach w internecie. To wciąż plaga w Polsce
Materiał Promocyjny
Gospodarka natychmiastowości to wyzwanie i szansa
Handel
Ceny rosną, więc najlepiej przyciągnąć uwagę klientów rabatami
Handel
Niedziela 26 stycznia 2025: Czy będzie handlowa?
Handel
Niemiecka marka pochwaliła się świetnymi wynikami… po czym ogłosiła duże zwolnienia
Materiał Promocyjny
Suzuki Vitara i S-Cross w specjalnie obniżonych cenach. Odbiór od ręki
Handel
Pożegnanie z kolejnymi znanymi markami odzieżowymi
Materiał Promocyjny
Wojażer daje spokój na stoku