UOKiK nałożył 140 mln zł kary na sieć Kaufland

Zdaniem UOKiK firma wymagała od dostawców obniżenia cen produktów już po ich sprzedaży i wprowadzała konsumentów w błąd co do kraju pochodzenia warzyw.

Publikacja: 03.01.2022 12:03

UOKiK nałożył 140 mln zł kary na sieć Kaufland

Foto: Adobe Stock

W efekcie postępowań prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył na Kaufland Polska Markety blisko 140 mln zł kar w dwóch decyzjach stwierdzających niezgodne z prawem praktyki.

Najwięcej, bo blisko 124 mln zł kary firma otrzymała za nieuczciwe wykorzystywanie przewagi kontraktowej. Zdaniem urzędników Kaufland ustalał warunki współpracy z niektórymi z nich już po rozpoczęciu roku, w efekcie przy przedłużających się negocjacjach umowy na kolejny rok, dostawca nie wiedział, na jakich warunkach realizował dostawy. W nowym kontrakcie często wprowadzane były dodatkowe rabaty lub spółka podwyższała wysokość dotychczasowych, a dostawcy musieli zapłacić wyrównanie z tego tytułu. W praktyce oznaczało to wsteczne obniżenie już zapłaconej ceny sprzedaży produktów do sieci Kaufland.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd