Lush ogłosił, że rezygnuje z mediów społecznościowych tuż przed rozpoczęciem sezonu świątecznego, kiedy to większość firm rozpoczyna na tym kanale intensywna kampanię promocyjną i informacyjną. W komunikacie prasowym firma poinformowała, że 26 listopada zamknie swoje konta na Facebooku, Instagramie, TikToku i Snapchacie we wszystkich 48 krajach, w których działa – informuje BBC.
Lush poinformował, że rezygnuje z kont w proteście przeciwko problemom bezpieczeństwa w mediach społecznościowych. Firma ma cztery miliony obserwujących na swojej stronie Instagram Lush Cosmetics North America i 1,2 miliona na Facebooku.
Czytaj więcej
Brytyjski producent naturalnych kosmetyków Lush cosmetics przenosi produkcję do Niemiec.
„W ten sam sposób, w jaki przez dziesięciolecia ignorowano i bagatelizowano dowody przeciwko zmianom klimatu, teraz bagatelizowane i ignorowane są obawy dotyczące poważnych skutków mediów społecznościowych” – napisała firma w komunikacie prasowym.
„Spędziłem całe życie unikając umieszczania szkodliwych składników w moich produktach. Obecnie istnieją przytłaczające dowody, że jesteśmy narażeni na ryzyko podczas korzystania z mediów społecznościowych” – napisał w oświadczeniu dyrektor generalny Lush, Mark Constantine i dodał, że nie chce narażać swoich klientów, nawet jeśli może to oznaczać spadek sprzedaży. Constantine powiedział BBC, że szacuje stratę z tego tytułu na 10 mln funtów, ale wierzy, że firmie uda się to odrobić, ta jak udało się to po zamknięciu kont w 2019 roku, kiedy to brytyjski oddział Lush wydał podobne oświadczenie informując,