Firma kosmetyczna zamyka konta w social media. Bo nie są bezpieczne

Firma kosmetyczna Lush poinformowała, że zamyka swoje konta na Facebooku, Instagramie, TikToku i Snapchacie. Wszystko z powodu zeznań sygnalistki z Facebooka.

Publikacja: 23.11.2021 18:34

Firma kosmetyczna zamyka konta w social media. Bo nie są bezpieczne

Foto: Bloomberg

Lush ogłosił, że rezygnuje z mediów społecznościowych tuż przed rozpoczęciem sezonu świątecznego, kiedy to większość firm rozpoczyna na tym kanale intensywna kampanię promocyjną i informacyjną. W komunikacie prasowym firma poinformowała, że 26 listopada zamknie swoje konta na Facebooku, Instagramie, TikToku i Snapchacie we wszystkich 48 krajach, w których działa – informuje BBC.

Lush poinformował, że rezygnuje z kont w proteście przeciwko problemom bezpieczeństwa w mediach społecznościowych.  Firma ma cztery miliony obserwujących na swojej stronie Instagram Lush Cosmetics North America i 1,2 miliona na Facebooku.

Czytaj więcej

Brytyjska marka Lush cosmetics przenosi się do Niemiec, przez Brexit

„W ten sam sposób, w jaki przez dziesięciolecia ignorowano i bagatelizowano dowody przeciwko zmianom klimatu, teraz bagatelizowane i ignorowane są obawy dotyczące poważnych skutków mediów społecznościowych” – napisała firma w komunikacie prasowym.

„Spędziłem całe życie unikając umieszczania szkodliwych składników w moich produktach. Obecnie istnieją przytłaczające dowody, że jesteśmy narażeni na ryzyko podczas korzystania z mediów społecznościowych” – napisał w oświadczeniu dyrektor generalny Lush, Mark Constantine i dodał, że nie chce narażać swoich klientów, nawet jeśli może to oznaczać spadek sprzedaży. Constantine powiedział BBC, że szacuje stratę z tego tytułu na 10 mln funtów, ale wierzy, że firmie uda się to odrobić, ta jak udało się to po zamknięciu kont w 2019 roku, kiedy to brytyjski oddział Lush wydał podobne oświadczenie informując,

że rezygnują z Instagrama i Facebooka, ponieważ jest „zmęczony walką z algorytmami”. W związku z pandemią część kont znów została uruchomiona w 2020 roku do komunikacji z klientami, którzy utknęli w domach z powodu pandemii koronawirusa.

Najnowsze oświadczenie i decyzja o zamknięciu kont w mediach społecznościowych to efekt zeznań byłej pracownicy Facebooka - Frances Haugen.

Lush zapowiedział, że „na razie” utrzyma aktywne konta na Twitterze i YouTube.

Handel
Żabka: patrzymy z optymizmem na 2025 r.
Handel
Patriotyzm konsumencki idzie w odstawkę, o zakupie decyduje cena
Handel
Długa kolejka do sprzedaży Pepco
Handel
Polacy mniej kradną w sklepach. Przynajmniej oficjalnie
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Handel
BSH przenosi dawną fabrykę Zelmera. Projekt za 600 mln zł
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego