Polacy regularnie poszukują okazji cenowych za pośrednictwem internetu w innych krajach. Okazuje się, że nie brakuje cudzoziemców, którzy zaglądają do oferty polskich e-sprzedawców. To zazwyczaj doskonali klienci – z badania przeprowadzonego przez Ipsos na zlecenie PayPal wynika, że wydają w przybliżeniu dwa razy więcej niż Polacy robiący zakupy lokalnie.
Firma zbadała także, jakie nacje najchętniej wybierają się na e-zakupy do Polski. Zdecydowanie wygrywają Niemcy stanowiący 28 proc. tej grupy. Co czwarty cudzoziemiec kupujący w Polsce to Brytyjczyk, a, co ciekawe, co piąty to Rosjanin.
Zagranica kusi kupujących
– Od kilku lat transgraniczny e-handel w Polsce rozwija się doskonale. Wszystkim działającym w branży e-commerce zależy na tym, by napotykać jak najmniej przeszkód. Aby tak się stało, potrzebna jest większa przejrzystość usług i likwidacja kolejnych barier – mówi Damien Perillat, dyrektor zarządzający PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej.
W tym roku w całej UE sprzedaż transgraniczna może wzrosnąć, ponieważ w krajach członkowskich obowiązują już nowe przepisy dotyczące praw konsumentów planujących internetowe zakupy. W całej UE są one takie same w zakresie składania reklamacji i przyjmowania zwrotów, co może, zdaniem ekspertów, skłonić wielu kupujących do skorzystania z oferty handlowca z innego kraju.
W badaniu cudzoziemcy wskazują, podobnie jak Polacy kupujący za granicą, wygodę i oszczędność czasu. Dla naszych rodaków szukających okazji poza Polską liczą się także atrakcyjne ceny, większy wybór i dostępność towarów, które w naszym kraju są nieosiągalne.