Aktualizacja: 04.05.2025 13:26 Publikacja: 12.02.2025 05:14
Foto: Simon Wohlfahrt / AFP
Zamierzamy zrobić trzy rzeczy. Przede wszystkim uproszczenie administracji. Pod koniec lutego przedstawimy omnibus uproszczenia, pierwszy z całej serii. Chcemy odpowiedzieć na dwa problemy: procedury są zbyt powolne i zbyt skomplikowane. Dlatego pierwszy omnibus będzie dotyczył uproszczenia. A następnie zrobimy omnibus przyspieszający wszystkie procedury. Po drugie, Europa nie powinna być jedynym kontynentem otwartym na międzynarodową nadwyżkę mocy produkcyjnych w czasie, gdy wszystkie inne gospodarki się zamykają. Dlatego musimy być w stanie korzystać z naszych instrumentów ochrony handlu w sposób, który nie jest naiwny. I chronić nasz przemysł. Bo bardzo łatwo jest zniszczyć wartość i fabryki, ale potem bardzo trudno jest je odbudować. Stal i aluminium, samochody, chemikalia to strategiczne sektory, w których musimy być w stanie chronić się przed międzynarodową konkurencją. Trzeci punkt to nasz europejski rynek wewnętrzny, który musimy budować dalej, czyli znosić nadal istniejące bariery. I uczynić jednolity rynek czymś więcej niż do tej pory. Daje on ogromny potencjał wzrostu w czasach, gdy handel międzynarodowy doświadcza napięć politycznych. Jednolity rynek to 450 mln konsumentów.
Komisja Europejska proponuje Donaldowi Trumpowi zwiększenie importu z USA o 50 mld dolarów (równowartość deficyt...
Gospodarka USA zmniejszyła się w I kwartale o 0,3 proc., a Donald Trump proponuje cięcia wydatków z budżetu na o...
Departament Wydajności Rządowej miał przynieść podatnikom biliony dolarów oszczędności. Jak na razie chwali się...
Chińskie władze zawiesiły 125-procentowe cło na amerykański etan. Zrobiły to, by ratować swój przemysł chemiczny...
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Globalizacja to dla mnie działanie korytarzy handlowych w świecie transakcji oraz w postaci fizycznych szlaków h...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas