Według statystyk KDPW na koniec sierpnia otwartych było 1,4 mln rachunków. Czołówka w pozyskiwaniu nowych klientów znów nie zawiodła. Kolejny udany miesiąc ma za sobą m.in. BM ING Banku Śląskiego. W sierpniu przybyło mu 585 rachunków. Firma korzysta przede wszystkim z integracji konta maklerskiego z ofertą banku. Dzięki temu klienci w jednym miejscu mają dostęp do konta osobistego, oszczędnościowego i funduszowego, a także rachunku maklerskiego. To m.in. dzięki temu rozwiązaniu BM ING Banku Śląskiego pozyskało od początku roku 5,2 tys. rachunków, co jest najlepszym wynikiem w całej branży.

Na plus sierpień może także zapisać Noble Securities. W tym przypadku liczba rachunków zwiększyła się o 504 sztuki. Nieźle w ubiegłym miesiącu poradził sobie także mBank DM, który liczbę prowadzonych rachunków zwiększył o 384 sztuki. – Wakacje to niezbyt dobry sezon inwestycyjny czy też czas na nowe oferty i otwieranie rachunków. Poszliśmy jednak wbrew schematom i pierwszy raz po połączeniu z mBankiem szerzej pokazaliśmy klientom banku szczegóły oferty maklerskiej, do której mają dostęp od czerwca – mówi Robert Kosowski z mBank DM.

Jego zdaniem dom maklerski w tym czasie przeprowadził precyzyjnie dopasowane kampanie wewnętrzne, pokazujące ofertę rynków giełdowych i nieregulowanych, a w kolejnym etapie zaprezentował pełną paletę rozwiązań mobilnych dla inwestorów giełdowych.

Kolejne miesiące mogą jednak wywrócić obowiązującą w tym roku kolejność na rynku. Rękawicę konkurencji rzucił DM PKO BP. Broker z okazji 25-lecia zdecydował się m.in. na obniżkę prowizji dla nowych lub nieaktywnych klientów, którzy zdecydują się na przeniesienie instrumentów finansowych z innego biura. Dla nich prowizja na rynku akcji będzie wynosiła 0,17 proc. wartości zlecenia oraz do 5 zł za kontrakt terminowy. Tym samym będzie to jedna z najtańszych ofert na rynku. W normalnych warunkach prowizja na rynku akcji w DM PKO BP wynosi 0,39 proc., a na rynku terminowym jest to 8,5 zł za kontrakt.