Ban na telefony podczas jedzenia. Tak restauracja walczy o… dobre wrażenia

Tokijska restauracja z ramenem pilnuje, by klienci jedli, a nie oglądali filmy. I nie chodzi tu tylko o zajmowanie miejsca - właściciel podkreśla, że chodzi o smak.

Publikacja: 03.04.2023 13:50

Ban na telefony podczas jedzenia. Tak restauracja walczy o… dobre wrażenia

Foto: Bloomberg

W japońskich restauracjach z ramenem obowiązuje niespisane prawo, by jeść szybko i równie szybko zwolnić miejsce dla następnego głodnego. Zasada ta traktowana jest różnie, często właściciele i obsługa przymykają oko na tych, którzy zajmują się nie tylko jedzeniem. Jednak właściciel restauracji Debu-chan zdecydował się na radykalny krok – postanowił zakazać używania smartfonów w godzinach szczytu.

Kota Kai podjął taką decyzję po obserwacji zachowania swoich klientów. Miało ono wpływ nie tylko na to, że ktoś inny nie mógł zamówić, ale także na wrażenia z konsumpcji.

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Gastronomia
Pizzerie tracą klientów. Efekt Żabki czy boom na kebab?
Gastronomia
Zła wiadomość dla Włochów i dla turystów. Mocno drożeje największy włoski przysmak
Gastronomia
Pracownicy Starbucks rozszerzają strajk. Teraz protestują także w Nowym Jorku
Gastronomia
Rekord! Zamówił w rok 865 dostaw jedzenia. Głównie kebabów
Gastronomia
Burger drwala wrócił do McDonald's. Cena na sezon 2024/2025