Nagroda na karcie przedpłaconej

Karty przedpłacone to najszybciej rosnący segment rynku kart płatniczych przeznaczonych dla firm.

Publikacja: 24.02.2013 23:32

Przedsiębiorcy coraz częściej doceniają zalety kart przedpłaconych, które służą im do rozliczeń wydatków służbowych, nagród, świadczeń socjalnych czy udzielania pożyczek.

Na przykład w Pekao w 2012 r. porównaniu z 2011 r. liczba wydanych kart przedpłaconych dla klientów korporacyjnych wzrosła aż o 60 proc. – Charakteryzują się one niskim kosztem wydania i obsługi – mówi Michał Zwoliński, specjalista z Departamentu Komunikacji Korporacyjnej w PKO BP.

ok. 3 proc. udziału mają karty przedpłacone (tzw. prepaid) w polskim rynku kart płatniczych

Wydanie jednej karty z reguły kosztuje nie więcej niż 20 zł, ale firmy, które potrzebują większej liczby kart, mogą negocjować ceny. Korzyścią dla pracodawcy jest możliwość lepszej kontroli wydatków.

Dzięki tej karcie pracownicy mogą korzystać ze środków firmowych jedynie do wysokości przekazanych na kartę środków, np. 300 zł. Sami pracownicy również są zadowoleni z takiej elektronicznej portmonetki, która jest wygodna w użytkowaniu.

– Elastyczność produktu sprawia, że karta jest dużo bardziej korzystnym dla klienta substytutem wykorzystywanych dotychczas rozwiązań, takich jak bony towarowe czy przekazy pieniężne – mówi Katarzyna Walendziak, dyrektor Biura Produktów Transakcyjnych w Banku Pekao.

Dlatego zamiast firmowych prezentów czy bonów wydawanych z okazji świąt przedsiębiorstwa coraz częściej obdarowują swoich pracowników kartami przedpłaconymi, na których zdeponowana jest już pewna kwota. Ale prezenty czy nagrody dla pracowników to niejedyne pomysły na to, jak można efektywnie korzystać z tego typu kart. Można również wydawać je pracownikom, którzy wybierają się w delegacje służbowe. Firma nie musi wówczas wypłacać gotówkowych zaliczek.

Tego typu produkty mogą również pełnić rolę kart flotowych. Przedsiębiorstwo w oparciu o karty przedpłacone może też zbudować program lojalnościowy. Karty przedpłacone to jedyny typ kart, które mogą być wydawane na okaziciela.

Przedsiębiorcy coraz częściej doceniają zalety kart przedpłaconych, które służą im do rozliczeń wydatków służbowych, nagród, świadczeń socjalnych czy udzielania pożyczek.

Na przykład w Pekao w 2012 r. porównaniu z 2011 r. liczba wydanych kart przedpłaconych dla klientów korporacyjnych wzrosła aż o 60 proc. – Charakteryzują się one niskim kosztem wydania i obsługi – mówi Michał Zwoliński, specjalista z Departamentu Komunikacji Korporacyjnej w PKO BP.

Finanse
Polacy niespecjalnie zadowoleni ze swojej sytuacji finansowej
Finanse
Norweski fundusz emerytalny z miliardową stratą
Finanse
TFI na zakupach, OFE wyprzedają polskie akcje
Finanse
Revolut przedstawia potężne zyski i ambitne plany. Również dla Polski
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
Materiał Partnera
Nowe podejście do finansowania - szansa dla Polski