Aktualizacja: 22.01.2018 06:25 Publikacja: 21.01.2018 17:04
Michelle Williams i Mark Wahlberg w filmie Ridleya Scotta
Foto: Monolith films
Wiele spośród 25 filmów czterokrotnie nominowanego do Oscara Ridleya Scotta należy do klasyki kina gatunkowego. „Obcy ósmy pasażer Nostromo” i „Łowca androidów” to kamienie milowe science fiction, „Thelma i Louise” jest ikoną kina feministycznego, „Hannibal” – thrillera, „Gladiator” – dramatu historycznego, „Helikopter w ogniu” – wojennego. Jego ostatnie filmy nie wszystkich zachwyciły, ale zawsze doceniano sprawność rzemiosła.
80-letni Scott nie zwalnia tempa pracy, przygotowując realizację dwu kolejnych. O jego nowym filmie, „Wszystkie pieniądze świata” zrobiło się głośno sześć tygodni przed zapowiadaną premierą z przyczyn całkowicie poza ekranowych. Wiodącą rolę zagrał w nim, podobno fantastycznie z szansami na kolejną statuetkę, dwukrotny laureat Oscara Kevin Spacey.
W trudnych politycznie czasach, nie zabrakło na berlińskim festiwalu filmów o współczesnych niepokojach i lękach, ale jury uciekło od polityki i Złoty Niedźwiedź dostał „Dreams (Sex Love) - queerowy film o dorastaniu i tworzeniu.
Jury uciekło od polityki, promując głównie filmy o uczuciach i tęsknotach człowieka.
KinoGram, kino mieszczące się w przestrzeni Fabryki Norblina, zaprasza na dwa autorskie cykle. W programie wydarzeń cyklicznych zobaczymy klasykę europejskiego kina, czyli Podwójne Życie Weroniki w reżyserii Krzysztofa Kieślowskiego oraz dokument Against Gravity o Jeanie Paulu Gaultier.
„Variety" informuje o szoku w świecie kina i Jamesa Bonda: Amazon MGM przejął pełną „kreatywną kontrolę” nad franczyzą 007 po tym jak producenci Barbara Broccoli i Michael G. Wilson wycofali się z tej roli.
Publiczność kocha gwiazdy, a gwiazdy tęsknią za skromnymi, artystycznymi filmami.
KinoGram, kino mieszczące się w przestrzeni Fabryki Norblina, zaprasza na dwa autorskie cykle. W programie wydarzeń cyklicznych zobaczymy klasykę europejskiego kina, czyli Podwójne Życie Weroniki w reżyserii Krzysztofa Kieślowskiego oraz dokument Against Gravity o Jeanie Paulu Gaultier.
W trudnych politycznie czasach, nie zabrakło na berlińskim festiwalu filmów o współczesnych niepokojach i lękach, ale jury uciekło od polityki i Złoty Niedźwiedź dostał „Dreams (Sex Love) - queerowy film o dorastaniu i tworzeniu.
Jury uciekło od polityki, promując głównie filmy o uczuciach i tęsknotach człowieka.
„3000 metrów nad ziemią” dzieli widzów. Jedni się bawią, drudzy są rozczarowani.
Warto pamiętać, że powieść „Robot” Adama Wiśniewskiego-Snerga została wybrana na najważniejszą polską książkę fantastyczną.
Stylowy kryminał „The Order” nawiązuje do najlepszych tradycji gatunku. A przy tym dotyka problemu, który w erze polaryzacji może wybuchnąć ze zdwojoną siłą.
Długo się zastanawiałem, czy w ogóle robić taki film, a także – jak go zrobić. Uznałem, że jeśli chcemy być uczciwi, to musimy pokazać prawdę – mówi Maciej Ślesicki, reżyser i scenarzysta, współtwórca Warszawskiej Szkoły Filmowej, o filmie „Ludzie”, opowiadającym o losie cywilnych ofiar rosyjskiej agresji w Ukrainie, który właśnie trafił do kin w Polsce.
20 lutego wchodzi w życie ostatnia część nowelizacji prawa autorskiego, o którą twórcy walczyli od lat. Przewiduje ona prawo do dodatkowego wynagrodzenia dla artystów wykonujących cudze utwory, rozpowszechniane w streamingu lub VOD.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas