„Znachor” drugi w Netflixie po niemieckim „Ukochanym dziecku”

„Znachor” był drugi filmem fabularnym w nieanglojęzycznej globalnej ofercie Netflixa w drugiej połowie 2023 r., jeśli chodzi o czas oglądania przez widzów platformy.

Publikacja: 28.05.2024 07:32

„Znachor”

„Znachor”

Foto: mat.pras.

Netflix opublikował drugą edycję „Raportu Zaangażowania”, czyli zestawienia tego, co oglądano w Netflixie od lipca do grudnia 2023 roku. Raport obejmuje 99% oglądanych treści w serwisie.

W Netflixie zwyciężają trzy sezony „Lupina"

Od czasu pierwszego raportu Netflix wprowadził istotne zmiany: dodał czas trwania produkcji oraz liczbę obejrzeń rozumianą jako całkowita liczba godzin oglądania podzielona przez czas trwania. Podzielił też zestawienie na filmy i seriale. Dzięki temu ujednolicił prezentację danych z tygodniowymi rankingami Top 10 i Most Popular.

Czytaj więcej

Netflix liderem VOD w Polsce z udziałem 33 proc. w rynku

Odbiorcy Netflixa oglądali łącznie 90 miliardów godzin treści, zaś 183 miliardy w całym ubiegłym roku.

Jeśli chodzi o seriale najbardziej na swoją oglądalność pracowały pierwsze trzy sezony serialu „Lupin”, które zdobyły blisko 100 milionów obejrzeń, zaś 8 sezonów „CoComelon” miało blisko 200 milionów obejrzeń.

Lista kolejnych pozycji seriali i ich obejrzeń wygląda następująco: „Wiedźmin” - 76 milionów, „Virgin River” - 69 milionów, „The Crown” - 50 milionów, „Słodkie Magnolie” - 35 milionów, „Top Boy” - 26 milionów, „Heartstopper” - 24 milionów, „Sintonia” - 20 milionów, „Sweet Home” - 17 milionów.

Netflix: Dobre notowania „Wednesday” i „Squid Game”

Widzowie Netflixa chętnie wracali do trzech najpopularniejszych produkcji w historii. „Wednesday”, „Czerwona Nota” oraz „Squid Game” zyskały wiele milionów nowych obejrzeń w 2023 roku długo po ich premierze w Netflixie. Działa następująca zasada — nowe adaptacje przyciągają widzów do wcześniejszych produkcji. „One Piece” (72 miliony obejrzeń) podwoił oglądalność produkcji animowanej, zaś konkurs reality „TV Squid Game: Wyzwanie” (33 miliony) zwiększył oglądalność serialu „Squid Game” o 34 proc.

Czytaj więcej

Trzecia miłość w trzecim sezonie „Bridgertonów”

Polaków zainteresuje fakt, że nieanglojęzyczne seriale oraz filmy są bardzo popularne wśród widowni i stanowią niemal 1/3 całości czasu oglądania treści. Oprócz produkcji anglojęzycznych najważniejsze są produkcje koreańskojęzyczne — 9 proc. czasu oglądania, hiszpańskojęzyczne — 7 proc., japońskie — 5 proc.

„Znachor” i „Ukochane dziecko” sukcesami Netflixa

W omawianym okresie największą popularnością cieszyło się niemieckie „Ukochane dziecko” (53 miliony obejrzeń), polski „Znachor” (43 miliony), meksykańska „Zmowa milczenia” (21 milionów), koreańska „Dziewczyna w masce” (19 milionów), japońska „Yu Yu Hakusho” (17 milionów), hiszpański „Berlin” (11 milionów) oraz indyjscy „Kolejarze: Katastrofa w Bhopalu” (11 milionów).

Produkcje związane ze światem sportu stają się coraz popularniejsze, zdobywając łącznie 184 miliony obejrzeń w drugiej połowie ubiegłego roku. Wśród nich są takie produkcje jak: „BECKHAM” (44 miliony), „Sportowe opowieści: Johnny Football” (14 milionów) i „Quarterback” (13 milionów).

Propozycje dla dzieci i rodziny odpowiadają za 15 proc. całości czasu oglądania. Są to tytuły takie jak „Koci domek Gabi” (90 milionów obejrzeń), „Rodzinne zamiany” (62 miliony) oraz „Małpi król” (43 miliony).

Netflix to jeden z największych na świecie serwisów rozrywkowych, z którego korzysta 270 mln opłacających abonament użytkowników w ponad 190 krajach.

Netflix opublikował drugą edycję „Raportu Zaangażowania”, czyli zestawienia tego, co oglądano w Netflixie od lipca do grudnia 2023 roku. Raport obejmuje 99% oglądanych treści w serwisie.

W Netflixie zwyciężają trzy sezony „Lupina"

Pozostało 94% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Film
Nie żyje laureat Oscara, współtwórca najbardziej kasowych filmów w historii
Film
Rekomendacje filmowe: początek lipca z horrorami
Film
„Gliniarz z Beverly Hills: Alex F", czyli dziaders zaakceptowany, gdy przeprosi
Film
Festiwal Polskich Filmów Fabularnych: Wiadomo, do kogo trafiły Platynowe Lwy
Materiał Promocyjny
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Film
Eddie Murphy i gliniarz z Beverly Hills powrócił
Materiał Promocyjny
Jak Lidl Polska wspiera polskich producentów i eksport ich produktów?