Aktualizacja: 10.03.2025 02:19 Publikacja: 06.03.2024 12:15
Foto: materiały prasowe
Polski Instytut Sztuki Filmowej („Instytut”) oświadcza, że opisane w artykule z dnia 5 marca 2024 roku pt.: „Biała odwaga. Biały Miś może spokojnie zarabiać na Krupówkach” przypadki politycznych nacisków, które miały mieć miejsce za kadencji byłego Dyrektora PISF Radosława Śmigulskiego pozostawia do zbadania i oceny powołanych do tego organów państwa. Jednocześnie przedstawione w artykule zdarzenia nie powinny podważać zaufania do instytucji publicznej jaką jest Instytut, który realizuje powierzone zadania z zakresu dofinansowania produkcji filmów zgodnie z przepisami prawa, tj. ustawą o kinematografii, rozporządzeniami do ustawy oraz statutem. Stosownie do art. 23 ustawy o kinematografii Instytut udziela dofinansowania przedsięwzięcia z zakresu produkcji filmów w drodze umowy cywilnoprawnej, którą w imieniu Instytutu podpisuje Dyrektor, po zasięgnięciu opinii ekspertów. Eksperci powoływani są przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego spośród przedstawicieli środowisk filmowych oraz środowisk opiniotwórczych. Aktualne kierownictwo Instytutu dołoży wszelkich starań, żeby proces udzielania dofinansowania przedsięwzięć z zakresu produkcji filmów określony w przepisach prawa był przejrzysty i transparentny.
Biuro szeryfa Santa Fe w stanie Nowy Meksyk ujawniły przyczyny śmierci i okoliczności ujawnienia ciał aktora Gene'a Hackmana i jego żony, Betsy Arakawy.
Sześcioodcinkowa ekranizacja powieści Lampedusy „Lampart” (Netflix) różni się od fabularnej adaptacji Viscontiego z 1963 r. Osuwa się w melodramat, ale pokazuje też bezwzględną polityczną zmianę, która odbywa się również teraz.
Nie doświadczamy rzeczywistości doskonałej. Rzeczywiste ukrywa się w cieniu przez całe nasze życie, ale go nie widzimy. Mylimy je ciągle z czym innym. Lęk opiera się na niewidzeniu całości. Gdyby dało się dotrzeć tam i wszystko zobaczyć, nasz lęk prysnąłby jak bańka mydlana.
Wielka przegrana „Emilii Perez”, Oscar dla Kierana Culkina za rolę w polskiej koprodukcji, „Anora” z rosyjskimi wątkami.
Suzuki to nie tylko cenione samochody i motocykle, ale też i wielokrotnie nagradzane silniki zaburtowe. Dział Marine japońskiej marki obchodzi okrągłe urodziny.
„Prawdziwy ból" opowiada o dwóch kuzynach, którzy wyruszają w podróż do Polski, żeby odwiedzić dom, w którym mieszkała ich babcia przed emigracją do Stanów Zjednoczonych. Minister Radosław Sikorski gratuluje aktorowi.
Nie doświadczamy rzeczywistości doskonałej. Rzeczywiste ukrywa się w cieniu przez całe nasze życie, ale go nie widzimy. Mylimy je ciągle z czym innym. Lęk opiera się na niewidzeniu całości. Gdyby dało się dotrzeć tam i wszystko zobaczyć, nasz lęk prysnąłby jak bańka mydlana.
Na liście najlepiej zarabiających aktorów i aktorek w Hollywood nastąpiła zmiana lidera: Adama Sandlera, który prym wiódł w 2023 r. i zarobił 73 mln dolarów, zdeklasował Dwayne "The Rock" Johnson z 88 mln dolarów netto.
Ella Purnell ma nosa do interesujących i nieco makabrycznych scenariuszy. „Złotko” okazało się już kolejną z rzędu serialową perełką z udziałem brytyjskiej aktorki.
„Biały Lotos” to jedna z najinteligentniejszych produkcji serialowych, jakie widziałem.
Jak to możliwe, że pewne wartości przestały działać?
Technooligarchia, rosyjska dezinformacja napędzana przez cynicznych podcasterów i były prezydent USA – szeryf o twarzy Roberta De Niro. Do tego zatroskana czarnoskóra pani prezydent. Brzmi znajomo? „Dzień Zero” to łabędzi śpiew amerykańskich liberałów.
Oscar w kategorii filmu zagranicznego dla „I’m Still Here” to pierwsza taka statuetka w historii kina brazylijskiego. Walter Salles zadedykował ją „kobiecie, która nie załamała się, lecz walczyła z autorytarnym reżimem”.
Sześcioodcinkowa ekranizacja powieści Lampedusy „Lampart” (Netflix) różni się od fabularnej adaptacji Viscontiego z 1963 r. Osuwa się w melodramat, ale pokazuje też bezwzględną polityczną zmianę, która odbywa się również teraz.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas