"Rzeczpospolita" jest patronem medialnym Mastercard OFF CAMERA
Nagroda Female Voice dla Kobiet Filmu jest przyznawana wybitnie uzdolnionym kobietom, które na co dzień aktywnie działają w polskiej branży filmowej. Są ambitne, kreatywne, skuteczne. Wyróżnienie ma na celu wspieranie kobiet w realizowaniu ich artystycznych projektów i zawodowych planów w mocno zmaskulinizowanym świecie kina. Co roku nominowanych będzie pięć twórczyń, a laureatka będzie wybierana przez Jury Konkursu Polskich Filmów Fabularnych.
Po raz pierwszy Nagroda Female Voice zostanie wręczona w czasie 16. edycji Międzynarodowego Festiwalu Kina Niezależnego Mastercard OFF CAMERA, a została ogłoszona przez Katarzynę Figurę podczas 15. edycji Festiwalu. Nagroda jest ufundowana przez Bank BNP Paribas i Mastercard, a jej wysokość to aż 50 000 zł.
W tym roku sporo uwagi podczas Mastercard OFF CAMERA poświęcamy kobietom – twórczyniom, które nie boją się iść pod prąd i skutecznie realizują swoje zawodowe plany. W sekcji „Herstorie", którą przygotował nasz Dyrektor Artystyczny Grzegorz Stępniak wraz ze swoim zespołem, prezentujemy produkcje, które nie tylko stawiają kobiety w samym centrum filmowych opowieści. Pokazujemy obrazy, które zostały stworzone przez bezkompromisowe reżyserki – zapowiada Magda Sroka, Dyrektorka Kreatywna Festiwalu. Zauważyliśmy jednak, że w świecie kina brakuje wyróżnienia, które da kobietom filmu nie tylko siłę i prestiż, ale także środki, by realizować swoje ambitne plany. Dlatego wartość nagrody to aż 50 000 zł – zwraca uwagę Sroka.
Dla Banku BNP Paribas wzmacnianie pozycji kobiet to jedno z priorytetowych zadań w ramach Celów Zrównoważonego Rozwoju Agendy 2030. Wynikiem połączenia społecznej odpowiedzialności oraz naszej pasji do kina jest to wyróżnienie dla odważnych twórczyń. Wszystkie nominowane do tegorocznej, pierwszej Nagrody Female Voice kobiety filmu to niezwykle utalentowane i wyznaczające trendy artystki. Mam nadzieję, że to wyróżnienie będzie zachętą do dalszej kreatywnej pracy i tworzenia kolejnych, wybitnych dzieł – mówi Małgorzata Wasiuk, dyrektorka Departamentu Strategii Marki i Aktywizacji w Banku BNP Paribas.