MNI S.A.
działającej branży telekomunikacyjnej i medialnej. Firma znana była do tej pory z przenośnych urządzeń do nawigacji GPS, których sprzedała około 800 tys., co daje około 15 proc. udziału w polskim rynku.
- Rynek tabletów w Polsce jest w początkowej fazie rozwoju, popyt na nie dopiero się tworzy – mówi prezes Lark Europe Marcin Olbrycht. - Na razie dominują na nim producenci, których urządzenia są częścią subsydiowanej oferty operatorów telefonii komórkowej. Prognozowaliśmy, że sprzedamy w tym roku 40 tys. urządzeń. Prognozę podtrzymujemy.
Aby sprostać tym przewidywaniom, firma rozszerzyła swoją ofertę tabletów z serii PC LARK FreeMe o dwa nowe modele umożliwiające odbiór sygnału naziemnej telewizji cyfrowej. Jeden z nich, o nazwie LARK FreeMe 70.5 GPS-DVBT, może dodatkowo przekształcić się w nawigację satelitarną.
– Zdajemy sobie sprawę, że aby zdobyć polski rynek tabletów, musimy zaoferować coś, czego nie będą w stanie zrobić szybko nasi konkurenci, jak Samsung czy Apple - mówi Olbrycht. - Szansą jest dla nas naziemna telewizja cyfrowa, która właśnie rusza w Polsce. Żaden z naszych konkurentów nie ma tabletu z tunerem DVB-T do odbioru sygnału w standardzie MPEG-4, który będzie obowiązywać w Polsce.
Prezes zapowiada, że w najbliższym czasie firma rozpocznie wspólne akcje marketingowe z dużymi ogólnopolskimi sieciami handlowymi, obejmujące łącznie kilka tysięcy urządzeń. Ma również zamiar podpisać umowę z jednym z operatorów telekomunikacyjnych.