UPC Polska
poinformowało o wprowadzenie do oferty mobilnej aplikacji UPC Phone, która jest klientem do platformy VoIP operatora. Klienci usług telefonicznych UPC, dysponujący smartfonami opartymi na systemie Android lub iOS, będą mogli wykonywać i odbierać połączenia z sieci stacjonarnej.
Usługa umożliwia zarejestrowanie do trzech urządzeń mobilnych w systemie. Połączenia mogą być wykonywane równocześnie, a połączenie przychodzące sygnalizowane jest na wszystkich terminalach podłączonych do konta abonenckiego (odbiera je pierwszy abonent). Połączenia wykonywane są w ciężar konta abonenckiego, a stawki zgodne z taryfą telefonu stacjonarnego użytkownika.
Aplikacja została wprowadzona w Polsce, jako pierwszym kraju, w którym operuje grupa UPC. Pośród innych dużych operatorów stacjonarnych w Polsce aplikacje typu softphone mają także np. Netia, czy Orange, ale bez wersji mobilnej i na oddzielnej platformie VoIP. Komunikator freeyah sieci T-Mobile umożliwia wykonywanie połączeń głosowych w mobilnej sieci transmisji danych, a Easycall.pl, podobnie jak UPC, udostępnia mobilnego klienta do swojej platformy VoIP.