Ten niby-poradnik dotyczący bogactwa kolejny raz otwiera listę hitów. Zawirowania finansowe i światowy kryzys skłaniają do takiej lektury. Autor zachęca do zarabiania pieniędzy we własnym biznesie czy firmie, a nie – jak się powszechnie przyjęło – u kogoś na etacie. W ten sposób nie zapewnimy sobie dostatku i niezależności – mówi. Powtarza, że ważna jest wiedza, inwestowanie we własne kompetencje biznesowe. Nie daje recepty na bogactwo, ale rady i wskazówki, które wprowadzone w życie mogą być skuteczne i zmienić podejście i do pracy, i do zarabiania pieniędzy.
W tegorocznej ofercie wydawnictw jest wiele książek autorów, którzy namawiają do eksperymentowania, łamania reguł i szukania nowych możliwości w biznesie. To ma być najlepszy sposób na przetrwanie firm w niepewnych czasach. Kryzys finansowy został otrąbiony, ale pozostał inny i może groźniejszy, bo znacznie głębszy i bardziej wyniszczający – kryzys zaufania. Według ostatnich badań OECD z 34 krajów swoim rządom ufa obecnie tylko 40 proc. respondentów, najmniej od 2006 r. Książki pokazują, jak przywrócić zaufanie między firmą a konsumentem, klientem, akcjonariuszem czy inwestorem. Jak odbudować lub tworzyć więź emocjonalną firmy z pracownikami. To wyzwanie na dziś.
Ranking najlepiej sprzedających się książek ekonomicznych w internetowej sieci Merlin otwiera wydana przez PWN praca zbiorowa „E-Marketing" pokazująca współczesne trendy w marketingu internetowym oraz zmiany dokonujące się w Internecie. To także, sądząc po liczbie publikacji, ważna tematyka w tym roku, podobnie jak gospodarka oparta na wiedzy, globalizacja, kapitał ludzki. Praktycznie każda firma musi dziś odnaleźć swoje miejsce w usieciowionym świecie. Ekspansja informacyjno-komunikacyjnych technologii przekształca biznes i wymusza zmiany. Internet jest miejscem, w którym nasi klienci czy partnerzy chcą, lubią i będą funkcjonować w przyszłości. Trzeba się go więc nauczyć.
Cieszy, że w ofercie wydawnictw ekonomicznych ubywa powoli książek propagujących „pięć kroków do bogactwa", mowę ciała czy sztukę manipulacji. Wizje nawiedzonych guru zastępowane są rozmowami z ludźmi, którym się udało, radami prawdziwych graczy, którzy osiągnęli sukces, czy rozważaniami na temat społecznej odpowiedzialności biznesu. To dobra zamiana.