Play i Orange z zarzutami UOKiK za włączanie usług bez pytania

Dwaj kolejni operatorzy telekomunikacyjni doczekali się postępowań Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ws. włączania dodatkowych usług bez uzyskania wyraźnej zgody użytkownika.

Aktualizacja: 28.07.2021 10:38 Publikacja: 28.07.2021 09:52

Pandemia podkreśliła znaczenie infrastruktury telekomunikacyjnej i dała początek transakcjom jej spr

Pandemia podkreśliła znaczenie infrastruktury telekomunikacyjnej i dała początek transakcjom jej sprzedaży

Foto: AdobeStock

„Włączenie dodatkowo płatnych usług zawsze musi odbywać się za wyraźną i świadomą zgodą konsumenta. Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, powinno się to odbyć najpóźniej w chwili wyrażenia przez niego woli zawarcia umowy. Prezes UOKiK przyglądał się temu czy i jak najwięksi operatorzy telefonii komórkowej informują klientów o aktywacji dodatkowo płatnych serwisów" – pisze dziś Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Nowe efekty tych obserwacji to postępowania w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów i zarzuty dla dwóch kolejnych operatorów telekomunikacyjnych: Orange Polska i P4 (Play).

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Ekonomia
W biznesie nikt nie może iść sam
Ekonomia
Oszczędna jazda – techniki, o których warto pamiętać na co dzień
Ekonomia
Złoty wiek dla ambitnych kobiet
Ekonomia
Rekordowy Kongres na przełomowe czasy
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Ekonomia
Targi w Kielcach pokazały potęgę sektora rolnego