Duża oferta imprez, coraz trudniejszy wybór

- Udział w imprezie targowej trzeba planować z nawet rocznym, a w przypadku targów międzynarodowych jeszcze dłuższym wyprzedzeniem - mówi Marcin Gębarowski z Katedry Marketingu Politechniki Rzeszowskiej

Publikacja: 16.12.2008 02:30

[b]Rz: Jak wybrać te targi, które dla firmy okażą się najskuteczniejsze?[/b]

[b]Marcin Gębarowski:[/b] Rzeczywiście już sam wybór imprezy, gdy firma nie ma w tej dziedzinie większych doświadczeń, może sprawić niemałe trudności. Dlatego warto zacząć od zgromadzenia wszelkich dostępnych informacji o targach, które tematycznie mogą zainteresować konkretne przedsiębiorstwo.

[b]Co wśród tych licznych informacji jest dla wystawcy najważniejsze?[/b]

Przy wstępnej selekcji przedsiębiorca powinien się kierować przede wszystkim tematyką targów i zasięgiem ich oddziaływania. Część imprez to wydarzenia lokalne, inne skupiają tylko odbiorców krajowych, są też wydarzenia o znaczeniu międzynarodowym. Każde targi stwarzają inne możliwości dotarcia do potencjalnych grup odbiorców. Wybierając imprezę, warto zwrócić uwagę na wydatki, związane z udziałem w tym przedsięwzięciu. Koszty uczestnictwa są z reguły wyższe, gdy targi mają charakter międzynarodowy albo odbywają się za granicą. Analizując wydatki, nie można ograniczać się tylko do kosztów wynajmowanej powierzchni wystawienniczej, trzeba pamiętać o nakładach na projekt i wykonanie zabudowy stoiska, zakwaterowanie personelu, podróży, dostawy i ubezpieczenia eksponatów.

[b]Czy istotne są tzw. imprezy towarzyszące, np. seminaria?[/b]

Imprezy towarzyszące umożliwiają uczestnikom zdobycie specjalistycznej wiedzy oraz wymianę doświadczeń w gronie profesjonalistów. Analiza programu takich spotkań odbywających się na targach to ważny element doboru imprezy – najlepszej z punktu widzenia interesów firmy. Cenne mogą okazać się też konkursy i inne formy współzawodnictwa. Zdobyte w nich dyplomy czy medale przyznane produktom mogą być wykorzystane z powodzeniem w działaniach reklamowych po targach. Oczywiście pod warunkiem, że cieszą się odpowiednim prestiżem i są rozpoznawane przez klientów.

[b]Z jakim wyprzedzeniem trzeba planować udział w imprezie?[/b]

Z dużym, nawet rocznym, a w przypadku targów międzynarodowych jeszcze dłuższym. Czas potrzebny jest na trafny wybór, rezerwację atrakcyjnego miejsca, a także na dobre przygotowanie wystąpienia targowego. Inaczej nawet duże nakłady finansowe na udział w przedsięwzięciu nie przyniosą spodziewanych korzyści.

[b]Rz: Jak wybrać te targi, które dla firmy okażą się najskuteczniejsze?[/b]

[b]Marcin Gębarowski:[/b] Rzeczywiście już sam wybór imprezy, gdy firma nie ma w tej dziedzinie większych doświadczeń, może sprawić niemałe trudności. Dlatego warto zacząć od zgromadzenia wszelkich dostępnych informacji o targach, które tematycznie mogą zainteresować konkretne przedsiębiorstwo.

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Ekonomia
W biznesie nikt nie może iść sam
Ekonomia
Oszczędna jazda – techniki, o których warto pamiętać na co dzień
Ekonomia
Złoty wiek dla ambitnych kobiet
Ekonomia
Rekordowy Kongres na przełomowe czasy
Ekonomia
Targi w Kielcach pokazały potęgę sektora rolnego
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku