Banki wydają karty dla klientów sklepów

Karta kredytowa z logo sklepu zapewnia rabaty w placówkach tej sieci i ułatwia zbieranie punktów w jej programie lojalnościowym

Publikacja: 08.11.2011 12:25

Banki wydają karty dla klientów sklepów

Foto: Fotorzepa, Seweryn Sołtys

Meritum Bank rozpoczął wydawanie kart kredytowych Visa dla klientów sieci sklepów Tesco. Karta jest powiązana z programem lojalnościowym tego sprzedawcy, Clubcard. Punktami w programie nagradzane są zarówno zakupy kartą w sklepach tej sieci, jak i u innych przedawców.

Dodatkowym bonusem dla posiadaczy karty jest 5 groszy rabatu na każdym litrze paliwa zakupionym na stacjach firmowanych przez Tesco. Wcześniej ta sieć sklepów współpracowała z Credit Agricole (dawniej Lukas Bank), który wydawał i obsługiwał karty Tecso MasterCard.

Współpraca banku i sieci handlowej przy wydawaniu kart kredytowych nie jest niczym niezwykłym. Podobne karty proponuje klientom większość dużych sprzedawców. Bank, który obsługuję taką kartę, usuwa się w cień do tego stopnia, że niekiedy nie umieszcza na plastiku swego logo. Na kartę trafia za to znak graficzny organizacji MasterCard lub Visa. Dla klienta jest to wskazówka, że kartą może się posłużyć wszędzie, gdzie przyjmowany jest plastikowy pieniądz.

Jednak na dodatkowe przywileje można liczyć przede wszystkim w sieci sklepów, która firmuje ten produkt finansowy. Na przykład karta Visa Carrefour, obsługiwana przez Credit Agricole, zapewnia do 10 proc. rabatu przy zakupie towarów własnych marek, do 5 proc. za inne zakupy w sklepach tej sieci (do 10 proc. w poniedziałki i piątki),  i do 2 proc. za zakup paliwa na stacjach znajdujących się przy sklepach. Dokładna wartość premii, wypłacanej w bonach towarowych, zależy od kwoty, na jaką opiewa rachunek.

Dodatkowo w promocji można otrzymać 40 zł premii za samo wyrobienie karty. Ten sam bank obsługuję kartę kredytową opatrzoną logo Visa i sieci E.Leclerc. Jej używanie zapewnia 2 proc. rabatu na zakupy w tej sieci oraz zniżki u innych uczestników multipartnerskiego programu Klub Maxima, stworzonego przez Credit Agricole.

Karta Real MasterCard, obsługiwana przez Sygma Bank, jest powiązana z programem lojalnościowym Payback, w którym uczestniczy ta sieć sklepów. Punktami w programie nagradzane są wszystkie płatności kartą, także dokonywane u innych sprzedawców. Z kolei karty Visa i MasterCard z logo Auchan umożliwiają zbieranie punktów w programie lojalnościowym tej sieci handlowej i zapewniają dostęp do specjalnych ofert cenowych.

Sięgając po sklepową kartę kredytową warto przyjrzeć się uważnie tabeli opłat i prowizji. Mogą się w niej znajdować nietypowe pozycje, takie jak np. miesięczna opłata za obsługę rachunku kredytowego, pobierana oprócz opłaty rocznej. Warto też pamiętać, że wydawcy takich kart nie zawsze zwalniają aktywnych klientów z rocznej opłaty za używanie plastiku. Tymczasem w przypadku klasycznych, bankowych kart kredytowych, wydawanych bez współpracy z zewnętrznym partnerem, jest to już niemal regułą. Sklepowe karty kredytowe charakteryzują się też wysokim oprocentowaniem kredytu.

Co czwarta karta płatnicza wydana w Polsce to karta kredytowa. Znaczna część z nich to karty partnerskie (co-branded), wydawane przez banki wraz z sieciami detalicznymi.

Meritum Bank rozpoczął wydawanie kart kredytowych Visa dla klientów sieci sklepów Tesco. Karta jest powiązana z programem lojalnościowym tego sprzedawcy, Clubcard. Punktami w programie nagradzane są zarówno zakupy kartą w sklepach tej sieci, jak i u innych przedawców.

Dodatkowym bonusem dla posiadaczy karty jest 5 groszy rabatu na każdym litrze paliwa zakupionym na stacjach firmowanych przez Tesco. Wcześniej ta sieć sklepów współpracowała z Credit Agricole (dawniej Lukas Bank), który wydawał i obsługiwał karty Tecso MasterCard.

Pozostało jeszcze 82% artykułu
Ekonomia
W biznesie nikt nie może iść sam
Ekonomia
Oszczędna jazda – techniki, o których warto pamiętać na co dzień
Ekonomia
Złoty wiek dla ambitnych kobiet
Ekonomia
Rekordowy Kongres na przełomowe czasy
Ekonomia
Targi w Kielcach pokazały potęgę sektora rolnego