Aktualizacja: 17.05.2021 13:56 Publikacja: 17.05.2021 11:41
Foto: Bloomberg
Ryanair poniósł w roku finansowym do 31 marca 2021 stratę 815 mln euro. Wraz z innymi kosztami i ze stratami związanymi z ubezpieczeniem od wahań cen paliwa strata wyniosła nawet miliard euro. Rok wcześniej linia miała zysk nieco ponad miliarda euro. Obroty stopniały o 81 proc. do 1,64 mld euro. Miniony rok był najtrudniejszy w 35-letniej historii przewoźnika. Pandemia koronawirusa spowodowała gwałtowny spadek przewozów ze 149 mln do 27,5 mln, bo wiele rządów europejskich wprowadziło zakazy i ograniczenia w lotach i lockdowny — wyjaśniła sama firma.
Jest środa, 15 stycznia – na codzienny podcast „Rzeczpospolitej” o gospodarce „Twój Biznes” zaprasza Bartłomiej Kawałek. Dziś porozmawiamy o negocjacjach Polski w sprawie Krajowego Planu Odbudowy, kontrowersjach wokół Cinkciarza, najnowocześniejszych chipach niedostępnych dla Polski oraz europejskich stoczniach zarabiających na rosyjskich tankowcach.
Poprzez innowacje, elastyczność i zrozumienie potrzeb lokalnych rynków możemy nie tylko sprostać oczekiwaniom konsumentów, ale także inspirować innych do podejmowania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju i efektywności biznesowej
Zdaniem ekspertów pandemia zrewidowała dotychczasowy system wartości przedsiębiorstw. Dodatkowo wchodzące w życie nowe wymogi raportowania zobligują biznes do zwracania większej uwagi na czynniki społeczne i środowiskowe.
Przed rynkiem duże infrastrukturalne zadania inwestycyjne. Trzeba je optymalnie rozplanować. Nie wpędzajmy się znów w kumulację – mówi Wojciech Trojanowski, członek zarządu Strabaga w Polsce.
Fatalna sesja na GPW. WIG20 stracił 2,6 proc. i znów był w ogonie europejskiej stawki.
Fabrycznie nowe Suzuki Vitara i S-Cross są dostępne taniej nawet o 18 tysięcy złotych. Promocja trwa do końca stycznia.
Tempo odchodzenia od węgla w energetyce jest uzależnione od możliwości zapewnienia podstawy systemu, która będzie stabilizować pogodozależne źródła odnawialne do czasu uruchomienia elektrowni jądrowej. Taką rolę może pełnić gaz.
Rozpoczęły się ferie zimowe, a wraz z nimi krajowe i zagraniczne wyjazdy na narty. Przed urlopem warto zadbać o właściwe zabezpieczenie na wypadek niespodziewanych zdarzeń.
Ropa ma być tańsza, a zyski linii lotniczych i ich marże – wyższe. Samolotów coraz bardziej będzie brakować i zapełnią się bardziej niż w 2024 roku. Wracają także biznesowe podróże lotnicze.
Kraków, Bydgoszcz, Wrocław i Poznań dostały wielomilionowe dofinansowanie w ramach Krajowego Planu Odbudowy. Przyznane wsparcie pozwoli na inwestycje w zeroemisyjny transport zbiorowy.
EU podpisała 17 stycznia porozumienie z Ukrainą, na mocy którego ukraińscy przewoźnicy międzynarodowi będą mogli korzystać z inteligentnych tachografów.
Nam nie chodzi tylko o maszyny cywilne. Jako grupa Embraera mamy wiele do zaoferowania w obszarze obronnym i w kształceniu kadr inżynierskich – mówi Arjan Meijer, prezes Embraer Commercial Aviation.
Sejm zaakceptował większość poprawek Senatu do nowelizacji prawa lotniczego. Nowe przepisy wprowadzają istotne zmiany w regulacjach dotyczących lotów dronami w Polsce, w tym obowiązek ubezpieczenia dla części operatorów.
Od sezonu letniego, czyli od początku kwietnia Ryanair zlikwiduje swoja bazę w Billund, skąd o krok jest do Legolandu. To efekt kolejnego sporu tej linii z lotniskiem.
Amerykańska Centralna Agencja Wywiadowcza (CIA) oceniła, iż jest „bardziej prawdopodobne”, że wirus, który wywołał pandemię COVID-19, pochodzi z wycieku z laboratorium, a nie ze środowiska naturalnego.
Podróże lotnicze stały się praktycznie powszechnie dostępne. I teoretycznie samolotem może polecieć każdy. Teoretycznie. Bo w rzeczywistości, nie każdy. Nawet jeśli go na to stać.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas