#RZECZoBIZNESIE: Juliusz Windorbski: To nie bańka, tylko globalizacja rynku sztuki

Na bogacących się rynkach pojawiają się pieniądze, które są lokowane w dzieła sztuki, pojawiają się nowe kolekcje i nowe potrzeby. Przy ograniczonej podaży ceny rosną – mówi Juliusz Windorbski, prezes firmy Desa Unicum, gość programu Pawła Rożyńskiego.

Aktualizacja: 17.11.2017 13:19 Publikacja: 17.11.2017 13:08

#RZECZoBIZNESIE: Juliusz Windorbski: To nie bańka, tylko globalizacja rynku sztuki

Foto: tv.rp.pl

"Salvator Mundi" Leonarda da Vinci został sprzedany za 450 mln dol.

- Było to do przewidzenia i wiele osób spodziewało się takiego rekordu. Mamy do czynienia z ostatnim w rękach prywatnych obrazem jednego z najwybitniejszych malarzy. Jeżeli ktoś chciał kupić jego obraz, to była prawdopodobnie ostatnia szansa. Wszystkie pozostałe obrazy są w kolekcjach publicznych – mówił Windorbski.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Ekonomia
W biznesie nikt nie może iść sam
Ekonomia
Oszczędna jazda – techniki, o których warto pamiętać na co dzień
Ekonomia
Złoty wiek dla ambitnych kobiet
Ekonomia
Rekordowy Kongres na przełomowe czasy
Ekonomia
Targi w Kielcach pokazały potęgę sektora rolnego