Moda czy ewolucyjna konieczność?

Postępująca globalizacja, zmiany demograficzne i kulturowe, wzrost świadomości społeczeństw i związana z tym zmiana wymagań i oczekiwań wobec firm, pracodawców, pracy wymuszają na biznesach dostosowanie się do obecnych trendów. Ważne są nie tylko ekonomiczne aspekty, ale także misja firmy i ponadczasowe wartości, którymi bez względu na modę firma powinna się kierować. Społeczna odpowiedzialność biznesu to sposób zarządzania, który może wzmocnić pozycję rynkową przedsiębiorstwa.

Publikacja: 25.02.2022 09:00

Shuterstock

Shuterstock

Michael Sandel, jeden z najwybitniejszych współczesnych amerykańskich filozofów i etyków, w książce „Czego nie można kupić za pieniądze? Moralne granice rynku” pisał (o kryzysie w 2008 r.): „era triumfalizmu rynkowego dobiegła końca. Kryzys finansowy nie tylko rzucił cień na zdolności rynku do efektywnego zarządzania ryzykiem, ale także wywołał powszechne poczucie, że rynek oddzielił się od moralności i że trzeba je jakoś na powrót połączyć”.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Dodatki
W Nokii słuchamy głosu pracowników i doceniamy ich zaangażowanie
Dodatki
Kupujesz – pomagasz. Akcje charytatywne na Allegro
Dodatki
Żabka – razem możemy więcej
Dodatki
Rejestr Dłużników BIG InfoMonitor skuteczny i prosty sposób na dłużników samorządowych
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Dodatki
Xtreme Fitness Gyms – dynamiczny rozwój franczyzy w branży fitness