Ceny rosną wciąż dwucyfrowo. Rekordy zwyżek bije popularne warzywo

W sklepach spożywczych we wrześniu znów było sporo drożej niż przed rokiem. Rekordy zwyżek ponownie biją ziemniaki, ale także większość oferty z kategorii dodatki spożywcze oraz chemia gospodarcza, i to nie koniec podwyżek.

Publikacja: 19.10.2023 03:00

Polacy płacą na zakupach coraz więcej. Choć dynamika wzrostu cen słabnie, to jednak nie ma co liczyć

Polacy płacą na zakupach coraz więcej. Choć dynamika wzrostu cen słabnie, to jednak nie ma co liczyć, że ceny na sklepowych półkach zaczną spadać. Jedynie mogą wolniej rosnąć

Foto: AdobeStock

Z najnowszej analizy UCE Research i Uniwersytetu WSB Merito, którą „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza, wynika, że we wrześniu ceny w sklepach średnio wzrosły o 10,1 proc. rok do roku. Według tej samej metodologii w sierpniu było to 12,4 proc., w lipcu 15,5 proc., a w czerwcu 18,1 proc.

Czyli wyraźnie widać, że dynamika wzrostu cen kolejny miesiąc z rzędu spada, ale wzrost cen jest nadal dwucyfrowy i nie ma najmniejszych szans, by ceny zaczęły spadać – dotyczy to jedynie nielicznych kategorii, głównie z powodu rekordowych skoków cen sprzed roku. I to, niestety, nie koniec wysokich zwyżek cen w sklepach, zwłaszcza spożywczych.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Dane gospodarcze
Konsumenci w Europie w lepszych humorach. Tylko Wyspiarze przygaśli
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Dane gospodarcze
Bank Japonii podniósł stopy procentowe do najwyższego poziomu od 17 lat
Dane gospodarcze
Putin ogłasza sukcesy gospodarcze. W tle rekordowa inflacja i wyczerpanie rezerw
Dane gospodarcze
Są nowe dane o produkcji budowlanej w Polsce. Jest lepiej od prognoz
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Dane gospodarcze
Kolejne rozczarowanie z polskiej gospodarki. Tym razem dotyczy sprzedaży detalicznej
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej